قیمت سنگ‌آهن به بیش ۱۰۰ دلار بازگشت

افزایش قیمت سنگ آهن

قیمت سنگ‌آهن در معاملات روز دوشنبه با وجود ترس حاکم بر سویه تقاضای این محصول در نتیجه شیوع «اومیکرون» با افزایش قیمت به بالای ۱۰۰ دلار بازگشت.

به گزارش آهن بانک و به نقل از بورس فوری، طبق ارزیابی نشریه متال بولتن قیمت هر تن سنگ‌آهن عیار ۶۲ درصد در بنادر شمالی چین با رشد ۶.۸ درصدی نسبت به جلسه معاملاتی روز جمعه به ۱۰۳ دلار رسید. همچنین قیمت هرتن فولاد ضد زنگ بازار آتی با افت ۲.۶ درصدی به ۱۷۱۷۰ یوان چین کاهش یافت.

قیمت فولاد نیز به دلیل کشف گونه جدید کرونا در آفریقای جنوبی و سرعت بیشتر سرایت آن نسبت به گونه‌های قبلی با کاهش قیمت مواجه شد و به همین دلیل تقاضای واقعی این محصول و همچنین عرضه این فلز ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.

تحلیل‌گران CITIC فیوچرز نیز بر این عقیده هستند که قیمت کامودیتی‌ها ممکن است به دلیل وضعیت جدید پاندمی کرونا در کوتاه‌مدت تحت فشار قرار بگیرد اما در بلندمدت به دلیل سیاست‌های حمایتی چین از صنعت ساختمان در جهت مثبت خواهد بود.

سازمان بهداشت جهانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تصمیم‌گیری درباره شدت سرایت و همه‌گیری گونه جدید کرونا به دلیل نبود اطلاعات کافی ممکن است چند روز یا چند هفته طول بکشد چرا که نشانه‌های این نوع جدید دیرتر از سایر گونه‌ها آشکار می‌شود.

گونه جدید کرونا که برای اولین بار در آفریقای جنوبی کشف شد در حال حاضر در کشورهای استرالیا، بریتانیا، کانادا، آلمان و هنگ‌کنگ یافت شده است.

یک پزشک اهل آفریقای جنوبی عنوان کرده که نشانه‌های اومیکرون بر اساس مشاهده بیماران تاکنون زیاد شدید نبوده و بیماران مبتلا به این گونه جدید در خانه نیز می‌توانند روند درمانی خود را بگذرانند.

به سمت صنعت خالص با فولاد بدون فسیل
ادامه مطلب
امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
تاثیرات افزایش قیمت آهن بر بازار مسکن
نوشتهٔ بعدی
برنامه چین برای قطع وابستگی به سنگ‌آهن استرالیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست