همه چیز در مورد ورق سیاه با ضخامت ۲ میلی متر

همه چیز در مورد ورق سیاه

ورق سیاه چیست؟

ورق فولادی که با استفاده از روش نورد گرم با ضخامت کم تولید می شود را ورق سیاه می نامند.ورق سیاه ۲ میل با نام انگلیسی Hot Rolled Sheet شناخته می شود.

دلیل نام گذاری این محصول

ورق سیاه باضخامت 2میلی متر,ورق سیاه با ضخامت 2 میلی متر,
ورق سیاه با ضخامت ۲ میلی متر

 

این است که به در روش نورد گرم به علت ذوب اجزای تشکیل دهنده ورق، در دمای بالا ورق تغییر رنگ داده و مات می شود و اصطلاحا به آن ورق سیاه گفته می شود.

 

نرمی و سختی این ورق با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آن متفاوت خواهد بود. هرچه درصد کربن در ورقه های فولادی بیشتر باشد، ورق سخت تر است قیمت ورق سیاه ۲ میل به معیاره های متفاوتی وابسته است از جمله آلیاژ و استاندارد ساخت ورق.

 

ورق دو میل

ورق دو میل چیست؟

در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم که ورق سیاه چیست. ورق دو میل نوعی ورق سیاهی که ضخامت آن ۲ میلی‌متر است و کاربرد زیادی در صنایع مختلف دارد. اما برای سهولت خواندن نام این ورق، دیگر آن را ورق سیاه ۲ میل نمی‌خوانند. بدین معنا که فقط به ورق ۲ میل اکتفا می‌کنند.

به همین دلیل زمانی که فردی در مورد ورق ۲ میل صحبت می‌کند، منظورش دقیقا همان ورق سیاه ۲ میل است. ورق ۲ میل از با استفاده از نورد گرم تولید می‌شود. البته پس از تولید این نوع ورق، می‌توان از روش نورد سرد هم برای تولید محصولات دیگر، بهره‌مند شد.

معمولا با استفاده از روش نورد سرد، ورق ۲ میل را به حالت‌های مختلف در می‌آورند. چرا که صنایع مختلف می‌توانند بسته به نوع نیازهایشان قطعات مختلفی را از این ورق تهیه کنند. در نورد سرد غلتک‌های متعددی وجود دارند که شکل کلی ورق ۲ میل را تغییر می‌دهند.

پس از آن، با استفاده از تجهیزات مخصوص پرس، می‌تواند اشکال مختلف دیگری را روی این نوع ورق ایجاد کرد. به همین دلیل، قطعاتی که مدنظرمان هستند، با استفاده از نورد سرد به راحتی تولید می‌گردند. در نتیجه، می‌تواند چنین نتیجه گرفت که در تولید ورق ۲ میل، از هر دو روش نورد گرم و سرد استفاده می‌شود.

ورق سیاه مبارکه با ضخامت ۲ میل ۲۵۰*۱۲۵با استاندارد ST37 از دسته فولاد های مورد استفاده برای مصارف ساختمان سازی به حساب می آید. ورق های سیاه ST37 به دلیل درصد کربن پایین، استحکام بالایی در صنعت و ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد. همچنین خاصیت جوش پذیری در این نوع ورق بسیار بالاست.  این ورق برای ساخت مقاطع فولادی مثل تیرآهن، نبشی، میلگرد، پروفیل و ناودانی مناسب و همچنین نیروی کششی ک  این نوع ورق تحمل می کند معادل است با ۳۷  کیلو گرم بر میلیمتر مربع می باشد.

ورق سیاه با ضخامت ۲ میلی متر

ورق های فولادی به دو روش نورد گرم و نورد سرد تولید شده که تفاوت در روش تولید آن ها باعث تفاوت در مشخصات فیزیکی ودر نهایت کاربرد متفاوت محصول می شود. به همین دلیل توجه به نحوه تولید ورق های فولادی به منظور انتخاب محصول مناسب برای کاربرد مورد نظر دارای اهمیت بالایی می باشد. ورق های فولادی تولید شده به روش نورد گرم را ورق سیاه می گویند. ورق سیاه در دو نوع ورق سیاه معمولی که بیشترین کاربرد را در صنعت ساخت و ساز و ورق سیاه صنعتی که در صنعت پتروشیمی، مخزن سازی،سد سازی و… کاربرد دارد. ورق های فولادی به دو صورت ورق و رول تولید می شوند. که اغلب ورق های رول قابل سفارش در طول های مورد نیاز مشتریان می باشد.

انواع نبشی و کاربرد آن
ادامه مطلب

یکی از انواع ورق های فولادی عرضه شده در آهن بانک، ورق آهن ۲ میل از کارخانجات مختلف می باشد.

 

همه چیز در مورد ورق سیاه با ضخامت 2 میلی متر

قیمت ورق آهن ۲ میل

ابعاد و وزن استاندارد ورق سیاه ۲ میل به شرح زیر است:
در جدول استاندارد ورق های سیاه، ورق های با طول ۲ متر، عرض ۱ متر و ضخامت ۲ میلیمتر دارای وزنی معادل با ۳۲ کیلوگرم می باشند.
ورق های سیاه، ورق های با طول ۲۵۰ سانتیمتر، عرض ۱۲۵ سانتیمتر و ضخامت ۲ میلیمتر دارای وزنی معادل با ۵۰ کیلوگرم می باشند.

برای اطلاع از قیمت دقیق ورق آهن ۲ میل با مشاورین آهن بانک در ارتباط باشید.

 

تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق های فولادی چیست؟

عمده ترین تفاوتی که در ورق سیاه با دیگر ورق های فولادی مشاهده می گردد ظاهر و رنگ قابل مشاهده این نوع ورق می باشد. ورق های سیاه همانگونه که از نامشان مشخص است دارای رنگی سیاه و مات هستند حال آنکه ورق های روغنی و گالوانیزه براق می باشند.

تفاوت ورق سیاه با ورق روغنی

ورق سیاه با فرآیند نورد گرم تولید می گردد و ورق روغنی با فرآیند نورد سرد

Hot rolled mild steel V.S Cold rolled mild steel

ورق سیاه عموما ضخامت های از ۱ میلیمتر تا ۱۵ میلیمتر برای حالت رول و از۱۶ میلیمتر به بالا برای حالت فابریک دارد در حالیکه ورق های روغنی دامنه ی ضخامتی از۰.۳ تا ۳ میلیمتر را پوشش می دهند.

تفاوت ورق سیاه با ورق گالوانیزه

در فرآیند تولید ورق سیاه مرحله گالوانیزاسیون و یا هیچ گونه آبکاری وجود ندارد. ورق گالوانیزه در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاوم است ورق سیاه بلافاصله لایه ای اکسیدی بر روی آن تشکیل می گردد

 

وزن ورق آهن ۲ میل

این محصول جزوه محصولات فولادی مشهور در صنعت ساختمان سازی است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت، که از چالش‌‎های بزرگ مهندسان ساختمان، محاسبه دقیق وزن ورق آهن ۲ میل و به دست آورن کیفیت و قیمت این محصول است. به طور معمول در اکثر محاسبات، وزن این محصول ۳۲ کیلوگرم است؛ اما باید توجه داشته باشید که در هنگام خرید ورق آهن جهت اطمینان خاطر از کیفیت و ارزش واقعی محصول بایستی مجدد وزن ورق سیاه ۲ میل را بررسی کنید.

مراحل پولیش کاری ورق استیل
ادامه مطلب

طبق نظر کارشناسان آهن بانک:

وزن ورق آهن سیاه، همواره از اصلی‌ترین فاکتورهای تعیین کننده  کیفیت، قیمت و ارزش ورق آهن کارخانه‌های مختلف بوده است. بدون محاسبه وزن ورق سیاه، از کیفیت هیچ کدام از مدل‌های آن نمی‌توانید مطمئن باشید و ممکن است در معامله‌های خود با پرداخت هزینه اضافی برای محصولات بی‌کیفیت متضرر شوید.

جدول وزنی ورق

جدول وزنی ورق های فولادی منبعی مناسب به منظور دسترسی آسان و سریع به وزن ورق آهنی و ورق فولادی در انواع ضخامت و ابعاد می باشد. جدول وزنی ورق شامل وزن ورق سیاه، وزن ورق گالوانیزه و سایر ورق های فولادی بوده که در کارخانجات داخلی نیز تولید و عرضه می شوند. ورق سیاه st37 یکی از معروف ترین و پر مصرف ترین ورق های فولادی بوده که در انواع حالت های رول شده و یا برش خورده موجود می باشد. ورق های سیاه st37 با ضخامت بیش از ۲۰ میلی متر به صورت برش خورده عرضه شده که شیت فابریک نامیده شده و دارای قابلیت برش به ابعاد کوچک تر و مطابق با سفارش مشتریان می باشند.

ورق دو میل

ورق دو میل

ورق دو میل

محاسبه وزن ورق سیاه ۲ میل با فرمول

ابعاد و وزن استاندارد ورق سیاه ۲ میل به شرح زیر است:
ورق سیاه، ورق هایی با طول ۲۵۰ سانتیمتر، عرض ۱۲۵ سانتیمتر و ضخامت ۲ میلیمتر دارای وزنی معادل با ۵۰ کیلوگرم می باشند. همانطور که گفتیم ورق سیاه ۲ میل ورقیست که ضخامت آن برابر ۲ میلی متر است. در جدول استاندارد ورق های سیاه، ورق سیاه ۲ میل (با طول ۲ متر، عرض ۱ متر و ضخامت ۲ میلیمتر) دارای وزنی معادل با ۳۲ کیلوگرم می باشند. این نوع از ورق ها که قطعات نازکی هستند برای ساخت تجهیزات و قطعات ظریف استفاده می شوند.

وزن در مورد ورق سیاه ۲ میل یا ورق استیل و … از مهم ترین فاکتورهایی است که حتما باید اندازه گیر شود. برای محاسبه وزن ورق‌ سیاه ۲ میل هم جداول مخصوصی در نظر گرفته می شود و هم این که فرمول هایی نیز موجود است. برای استفاده از این فرمول باید ابعاد ورق سیاه را در اختیار داشته باشید.
وزن ورق سیاه = ۷.۸۷ * طول ورق * عرض ورق * ضخامت ورق
ضخامت، طول و عرض ورق در فرمول بالا برحسب میلی متر است و عدد ۷.۸۷ بیان کننده میزان چگالی ورق است.

ضخامت ورق (mm)× عرض ورق (m)× طول ورق (m)× ۸۵/۷ = وزن ورق فولادی(Kg)

راهنمای خرید ورق سیاه
ادامه مطلب

 

فرمول محاسبه وزن ورق فولادی,ورق سیاه باضخامت 2میلی متر,ورق سیاه با ضخامت 2 میلی متر,
فرمول محاسبه وزن ورق فولادی

 

حال اگر ورق سیاه به حالت رول شده باشد، وزن آن به صورت وزن بر واحد طول بیان می شود. برای این منظور کافیست تا ضخامت و عرض ورق در چگالی آن ضرب شود. برای سایر انواع ورق های فولادی نظیر ورق روغنی، ورق گالوانیزه و غیره، به دلیل برابر بودن وزن مخصوص آهن برای ورق های سرد و گرم، وزن ورق روغنی، وزن ورق سیاه و نیز وزن ورق گالوانیزه همگی از همین رابطه به دست خواهند آمد. اگرچه وزن ورق فولادی محاسبه شده از طریق فرمول و یا محاسبه آنلاین تا حد بالایی قابل قبول و معتبر است، اما به دلیل تفاوت جزئی در میزان چگالی ورق ها، وزن دقیق ورق سیاه هنگام بارگیری و بر روی باسکول مشخص خواهد شد.

محاسبه آنلاین وزن ورق

یکی دیگر از روش های محاسبه وزن ورق، استفاده از محاسبه گر وزن ورق فولادی می باشد که با وارد نمودن مقادیر چگالی، ضخامت، عرض، طول و تعداد شیت، وزن ورق فولادی مورد نظر محاسبه می شود. محاسبه آنلاین وزن ورق سیاه و سایر ورق های فولادی مقدار وزن ورق را با کمترین میزان خطا ارائه خواهد داد و روشی سریع در محاسبه وزن ورق آهنی می باشد.

آهن بانک عرضه کننده قیمت روز ورق سیاه

با اطلاعاتی که در مورد تولید ورق سیاه کسب کردید لازم است توجه داشته باشید که، خرید این ورق مانند انواع آلیاژ، فولاد  یا مواد اولیه دیگر، نیاز به مراجعه به فروشندگان باسابقه و با تجربه دارد. خرید از عرضه‌کنندگان معتبر، علاوه‌ بر آنکه اطمینان شما را از خریدی با قیمت مناسب بالا می‌ برد، محصولاتی با تنوع بسیار زیاد در اختیار شما قرار خواهد داد.

آهن بانک به‌ عنوان بزرگ‌ ترین عرضه‌ کننده‌گان ورق سیاه و با قیمت روز، در نظر دارد که کلیه محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود به نمایش گذاشته و قیمت روز ورق سیاه را به‌ صورت به‌ روز رسانی شده به کلیه کاربران ارائه کند. این مجموعه با داشتن سابقه‌ ای بسیار طولانی و درخشان در زمینه فروش انواع ورق سیاه، در نظر دارد این محصول پر کاربرد را با ضخامت‌ و اندازه‌ های متنوع در اختیار خریداران قرار خواهد داد. در کنار آهن بانک تجربه خریدی لذت‌ بخش، به‌صرفه و با کیفیت را خواهید داشت. پس با ما همراه باشید.

 

مشاوره :  جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد فروش اعتباری آهن و قیمت روز تیر آهن و قیمت ورق سیاه ، لطفاً از طریق کانال های ارتباطی با ما در تماس باشید.
شماره تماس: ۰۳۱۳۲۶۵۶۵۳۴                                                  شماره واتساپ: ۰۹۱۰۱۱۸۰۵۹۵

 


راهنمای خرید ورق سیاه

۵/۵ - (۵ امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
از ورق سیاه تا پروفیل
نوشتهٔ بعدی
راهنمای خرید ورق سیاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست