اخبار فولاد و آهن

۱۹۱ هزار تن فولاد و آهن اسفنجی در بورس و کالا عرضه شد

۱۴۰۰۰/۱۲/۱۷

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران امروز سه شنبه ۱۷ اسفند ماه میزبان عرضه ۹۵ هزار و ۸۸۰ تن شمش بلوم، ۲۵ هزار و ۸۰۰ تن ورق فولادی و ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی است. ۶۰ هزار تن تختال C شرکت فولاد خوزستان نیز در تالار حراج باز عرضه می‌شود.

به گزارش «دنیای معدن»؛ تالار حراج باز همچنین میزبان عرضه ۴۸ هزار تن وکیوم باتوم و ۲۵۰ تن سولفور مولیبدن نیز است.

تالار صادراتی بورس کالا هم شاهد عرضه ۱۷ هزار و ۷۷۰ تن قیر است.

تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی در این روز میزبان عرضه ۸۹ هزار و ۲۰۵ تن مواد پلیمری، قیر، لوب کات و PDA TAR است.

بازار فرعی بورس کالا در این روز شاهد عرضه ۴ هزار و ۷۶۷ تن ضایعات فلزی، ضایعات کارتن، ضایعات پلاستیکی، ضایعات کارتن، شمش بلوم، سپر ضایعاتی خودرو، روغن کارکرده لوکوموتیو، براده آلومینیوم، بدنه ضایعاتی خودرو و الیاف استیپل پلی استر است.

در مجموع ۳۵۱ هزار و ۶۷۲ تن انواع کالا در تالار‌های مختلف بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

راه اندازی بزرگترین تاسیسات تولید آهن اسفنجی (DRI) مبتنی بر هیدروژن در چین

۱۴۰۰۰/۱۲/۱۵

دنیای معدن- وبسایت Tenova: راه اندازی یک کارخانه احیای مستقیم (DR) با فناوری ENERGIRON® بر پایه هیدروژن با ظرفیت یک میلیون تن در سال، انتشار دی اکسید کربن را در راستای فولادسازی پایدار کاهش می دهد.

به گزارش دنیای معدن، شرکت فناوری و مهندسی Sinosteel واقع در پکن، اخیراً قراردادی را با شرکت Tenova برای طراحی و تامین یک کارخانه احیای مستقیم با فناوری ENERGIRON® بر پایه هیدروژن با ظرفیت یک میلیون تن در سال منعقد کرده است.

کارخانه های تولید کننده ورق سیاه
ادامه مطلب

این کارخانه در شرکت آهن و فولادBaosteel Zhanjiang واقع در منطقه اقتصادی و فناوری ژانژیانگ، استان گوانگدونگ، چین راه اندازی خواهد شد و ظرفیت سالانه یک میلیون تنی، آن را به بزرگترین تاسیسات تولید آهن اسفنجی مبتنی بر هیدروژن در چین تبدیل می کند.

از آنجایی که تلاش ها برای کاهش انتشار کربن در سراسر جهان ادامه دارد، جایگزینی فن‌آوری‌های سنتی فولادسازی کوره بلند، که اغلب با مصرف بالای زغال سنگ همراه است، در حال حاضر در راستای صنعت فولاد پایدار صورت می پذیرد و استفاده از فناوری‌های تولید آهن مبتنی بر گاز یک امر جایگزین ارزشمند در این صنعت محسوب می شود.

استفانو پسینا
استفانو ماگیولینو رئیس و مدیر عامل Tenova HYL

استفانو ماگیولینو رئیس و مدیر عامل Tenova HYL در این خصوص اظهار داشت: این اولین خط تولید آهن اسفنجی است که هیدروژن، گاز طبیعی و گاز کوره کک سازی را برای تولید صنعتی ادغام می کند. به لطف فناوری ما، گروه Baowu می تواند در جهت کاهش انتشار کربن و رسیدن به بی طرفی کربن تا سال ۲۰۵۰ حرکت کند و Tenova بسیار مفتخر است که بخشی از این سفر می باشد.

کارخانه جدید ENERGIRON® عمدتاً از هیدروژن به عنوان گاز کاهنده استفاده خواهد کرد و امکان ترکیب آن با گاز طبیعی (NG) و گاز کوره کک سازی (COG) را فراهم می آورد.

این کارخانه در واقع انعطاف پذیری استفاده از گازهای کاهنده مختلف را در هر ترکیب یا نسبتی با استفاده از ،فناوری ENERGIRON® ZR دارد.

این کارخانه همچنین به گونه ای طراحی خواهد شد که توانایی ذخیره سازی و فروش CO2 را در بازار تجاری داشته باشد. این امر باعث کاهش بیشتر انتشار گاز CO2 و ایجاد یک جریان درآمد اضافی برای عملیات کارخانه را به همراه خواهد داشت.

کاهش قیمت های صادراتی ایران
ادامه مطلب

این کارخانه گندله های آهن اسفنجی سرد (Cold DRI Pellets) را از طریق یک خنک کننده خارجی تولید می کند و برای تولید آهن اسفنجی داغ (با استفاده از سیستم اثبات شده HYTEMP) به یک واحد کوره قوس الکتریکی جدید که در کنار کارخانه ENERGIRON® قرار دارد، منتقل می نماید.جعفری طهرانی

تحقق تولید ۱۰۰ تن آهن‌اسفنجی در فولاد قاینات

۱۴۰۰۰/۱۲/۱۴

مجتمع فولاد قاینات توانست ظرف مدت سه ماه فعالیت به ظرفیت اسمی تولید ۱۰۰ تن آهن‌اسفنجی درساعت دست یابد. این در حالی است که این مجتمع طی دو ماه، با وقفه ناشی از قطع گاز مواجه شده بود.

به گزارش اخبارفلزات، دستیابی مجتمع فولاد قائنات به ظرفیت اسمی تولید آهن اسفنجی پس از یک دوره تعطیلی به‌واسطه مشکل قطعی گاز، با تلاش پرسنل مجتمع عملی شده است.

گفتنی است، ثبت این رکورد طی مدت یاد شده حاکی از تلاش مهندسی دقیق در اجرا و بهره‌برداری از این مجتمع بوده و گامی مهم در رشد تولید آهن‌اسفنجی در کشور است.

معامله ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی فولاد غدیر نی‌ ریز

۱۴۰۰۰/۱۲/۱۴

مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز امروز شنبه ۱۴ اسفند ماه، توانست ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی خود را در رینگ صنعتی بورس کالای ایران به فروش برساند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، همان‌طور که نمودار ۱ نشان می‌دهد، امروز شنبه ۱۴ اسفند ماه، مجتمع فولاد غدیر نی‌ریز ۱۰ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی بورس کالای ایران عرضه کرد که در مقابل آن ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن تقاضا وجود داشت و این شرکت توانست همه عرضه خود را به فروش برساند.

کارنامه تورمی دو ساله مقاطع فولادی
ادامه مطلب

فولاد غدیر نی‌ریز، محصول خود را به قیمت ۹۰ هزار و ۷۸ ریال به ازای هر کیلوگرم در بورس کالا عرضه کرد که قیمت معامله به ۹۴ هزار و ۹۸۲ ریال به ازای هر کیلوگرم رسید. این شرکت از معامله انجام شده، ۹۴ میلیارد و ۹۸۲ میلیون تومان درآمد کسب کرد.

امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
کاهش ۸ دلاری نرخ اسلب صادراتی
نوشتهٔ بعدی
از ورق سیاه تا پروفیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست