سر ورق و کناره ورق سیاه چیست؟

سر ورق و کناره ورق سیاه

سر ورق و کناره ورق سیاه چیست؟

سر ورق و کناره ورق سیاه  محصولات جانبی ورق فولادی هستند. انواع ورق فولادی اغلب به روش نورد سرد یا گرم تولید می شود. ورق  فولادی به دو  صورت شیت (فابریک) و رول (کلاف) در بازار آهن آلات وجود دارد. اغلب سر ورق و کناره ورق سیاه، از ضایعات کارگاه های صنعتی و کارخانه هایی که از شیت ورق و رول استفاده می کنند ساخته می شود. تفاوت سر ورق و کناره ورق سیاه در طول، عرض و حالت ورق است.طول و عرض کناره ورق در مقایسه با سر ورق کمتر می باشد. کنار ورق در حالت رول استفاده شده و سر ورق در حالت شیت وجود دارد. برای آنکه از قیمت ورق شیت و قیمت ورق رول آگاه شوید کلیک کنید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

انواع سر ورق و کناره ورق سیاه

همان گونه که ورق های فولادی به انواع مختلفی تقسیم می شوند، سر ورق و کناره ورق سیاه هم دارای انواع زیادی می باشد. کناره ورق ها در انواع کناره ورق رنگی،گالوانیزه (سفید) ،گرم (سیاه)، سرد (روغنی)، قلع اندود شده دسته بندی می شوند. هریک از انواع ورق با توجه به ویژگی های آن در صنعت خاصی استفاده می گردد.

سر ورق و کناره ورق سیاه

کاربرد سر ورق و کناره ورق سیاه

سر ورق و کناره ورق سیاه در کارگاه های جوشکاری در و پنجره، کارگاه های لولا سازی، قطعه زن های صنعتی و کارگاه های واشر سازی استفاده می گردد.

قیمت  انواع سر ورق و کناره ورق سیاه

سرورق و کناره ورق سیاه از محصولات اضافی ورق فولادی است که در بازار بسیار خرید و فروش می شود. این ضایعات را می توان به صورت مستقیم از کارخانه های تولید کننده یا از طریق واسطه و به صورت غیر مستقیم تهیه کرد. عوامل مختلفی بر قیمت انواع سر ورق و کناره ورق سیاه و قیمت ورق سیاه تاثیر می گذارد که در این قسمت به آن ها اشاره می کنیم.

مواد تشکیل دهنده تیرآهن و ورقه سیاه
ادامه مطلب

نوسانات بازار

قیمت ضایعات با توجه به نوسانات قیمت  فولاد تغییر می کند. دلار و تورم از عواملی هستند که بر قیمت سر ورق و کناره ورق سیاه تاثیر زیادی می گذارند.

کیفیت ضایعات

ضایعات ورق از نظر کیفیت در چند درجه متفاوت در بازار وجود دارد. مسلما هرچه کیفیت  انواع سر ورق و کناره ورق سیاه بیشتر باشد،  قیمت آن هم زیادتر خواهد شد.

هزینه حمل و نقل

با توجه به اینکه انواع سر ورق و کناره ورق سیاه باید از محل فروش به خریدار برسد، هزینه حمل و نقل یکی از عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن می باشد.

سر ورق و کناره ورق سیاه

شرکت های تولید کننده سر ورق و کناره ورق سیاه

کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

یکی از مهمترین کارخانه های تولید کننده  انواع سر ورق و کناره ورق سیاه در کشور کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد. این مجتمع صنعتی سالانه حدود ۴ میلیون تن محصولات فولادی تولید می کند. کارخانه فولاد مبارکه اصفهان تنها کارخانه فولاد سازی کشور می باشد که هم شمش ورق را تولید کرده و هم تبدیل آن به ورق را انجام می دهد. ضخامت ورق های سیاه کارخانه فولاد مبارکه از ۲/۱ تا ۱۶ میلی متر است که بیشتر محصولات این مجتمع در ضخامت ۲ تا ۵ میلیمتر تولید می شود.

کارخانه فولاد اکسین اهواز

فولاد اکسین اهواز یکی از کارخانه های تولیدکننده سر ورق و کناره ورق سیاه است. این کارخانه انواع ورق های مختلف را  با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا تولید می کند. عرض ورق های کارخانه فولاد اکسین اهواز غالبا ۲۰۰۰ میلیمتر و ضخامت آن ۶ میلیمتر به بالا است.

سازه های بتنی مقاوم است یا فلزی
ادامه مطلب

کارخانه فولاد کاویان

این کارخانه به صورت تخصصی در زمینه نورد فعالیت می کند، که این کارخانه در سال ۱۳۶۴ به بهره برداری رسید. کارخانه فولاد کاویان اولین تولید کننده ورق فولادی سنگین در کشور است. ضخامت ورق های این کارخانه حدودا ۲۰-۸ میلیمتر و عرض ورق های آن  از ۱۵۰۰-۱۲۵۰ میلیمتر می باشد.

مزایای کناره ورق

استحکام و مقاومت بالا

درصورتیکه سر ورق و کناره ورق سیاه به شکل اصولی و درست برش داده شود، دارای عمر و دوام زیادی است.

هزینه کمتر

کنار ورق ها همان طور که اشاره شد، از ضایعات ورق فولادی تولید می شوند و به همین دلیل قیمت آن ها نسبت به ورق فولادی ارزانتر می باشد. استفاده از کناره ورق باعث می شود که تا حد زیادی در هزینه ها صرفه جویی شود.

سر ورق و کناره ورق سیاه

فروش سر ورق و کناره ورق سیاه

سرورق و کناره ورق سیاه در طبقه بندی ضایعات ورق گالوانیزه قرار می گیرد. خرید و فروش آن ها با توجه به ویژگی سر ورق و کنار ورق سیاه انجام می شود.کناره ورق معمولا به شکل رول با ضخامت گوناگون به فروش می رسد. با توجه به ضخامت رول ها کناره ورق ها دارای وزن های متغیری هستند. از عوامل مهم و موثر بر قیمت کناره ورق می توان به وزن و ضخامت اشاره کرد. قیمت سر ورق و کناره ورق سیاه مانند سایر آهن آلات با توجه به قیمت نفت و دلار و تورم متغیر است. برای اطلاع دقیق از قیمت سر ورق و کناره ورق سیاه با مراجعه به سایت آهن بانک می توانید به صورت آنلاین و به روز  از آخرین قیمت انواع سر ورق و کناره ورق سیاه مطلع شوید.

فولاد چیست
ادامه مطلب

خرید سر ورق و کناره ورق سیاه

امروزه برای خرید انواع سر ورق و کناره ورق سیاه  می توان به روش اینترنتی اقدام کرد. بسیاری از کارخانجات آهن فروش سر ورق و کناره ورق سیاه را دارند. می توانید از آن کارخانجات سر ورق و کناره ورق سیاه را خریداری کنید.

آهن بانک عرضه کننده قیمت روز آهن آلات

آهن بانک به‌ عنوان بزرگ‌ ترین عرضه‌ کننده‌گان ورق سیاه، تیر آهن و… با قیمت روز در نظر دارد که کلیه محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود به نمایش گذاشته و قیمت آن را به‌ صورت به‌ روز رسانی شده به کلیه کاربران ارائه کند. این مجموعه با داشتن سابقه‌ ای بسیار طولانی و درخشان در زمینه فروش انواع ورق سیاه، در نظر دارد این محصول پر کاربرد را با ضخامت‌ و اندازه‌ های متنوع در اختیار خریداران قرار خواهد داد. در کنار آهن بانک تجربه خریدی لذت‌ بخش، به‌صرفه و با کیفیت را خواهید داشت. پس با ما همراه باشید.


لوگو آهن بانک* *    آهن بانک    * *

 

امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
تیرآهن IPE چیست
نوشتهٔ بعدی
آهن آلات نیاز همه ساختمان سازان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست