پروفیل چیست:

پروفیل ها مقاطع توخالی فولادی سازه ای در اندازه های مختلف، ضخامت و از مقاطع مستطیلی، مربعی و دایره ای هستند. اینها مصالح ساختمانی با مقاومت بالا هستند که در کاربردهای سازه ای و مکانیکی استفاده می‌شوند.

پروفیل چیست

انواع پروفیل های موجود در بازار:

بخش توخالی مربعی:

بخش توخالی مربعی

یکی دیگر از انواع محبوب لوله های فولادی سازه ای که مانند یک واسطه بین RHS و CHS عمل می‌‌کنند، بخش مربعی توخالی است. از نظر ویژگی، ظاهر و طراحی میتوان در نظر گرفت. SHS دارای سطح صافی است که برای اتصال و جوش نیز مقرون به صرفه است و نیاز به حداقل آماده سازی لبه دارد. در مقایسه با قطعات دایره ای، SHS دارای ویژگی های CHS با ظاهر متقارن آنها است که در مقاطع توخالی مربع متساوی الاضلاع تشکیل شده است. دارای ویژگی های حمل بالا است که به نوبه خود شعاع را در گوشه کاهش می‌دهد.

حفره ها دارای فضای خالی هستند که می‌توان از آن به طور موثر در صنایع استفاده کرد. نمرات مربع توخالی، EN، ASTM، GB و JIS در دسترس هستند. عرض آن بین ۲ تا ۳۰ میلی متر و طول آن بین ۶ تا ۱۲ متر است. این تقریباً تمام استاندارد های بین المللی را برآورده می‌کند و آزمایش های مختلفی را پشت سر می‌گذارد.
ویژگی های مقطع مربعی توخالی:
– ایده آل برای برنامه های کاربردی در مقایسه با بخش های ساختاری مختلف
– سطوح صاف آن را ارزان و برای اتصالات راحت می‌کند.
– یکنواختی این بخش‌ های توخالی، استفاده از آن را ایده‌آل می‌کند و از نظر بصری نیز آن را جذاب می‌کند.
– بخش توخالی مربع دارای نسبت وزن به قدرت عالی است.
– بخش توخالی مربع به راحتی خم می‌شود و از این رو به راحتی قابل حمل است.
– مقرون به صرفه و مناسب برای استفاده در پروژه های صنعتی بزرگ است.
– این بخش ها در ابعاد وسیعی در دسترس هستند.

بخش توخالی مستطیلی:

بخش توخالی مستطیلی

برای کاربردهای مکانیکی و ساختاری، مقاطع توخالی مستطیلی محبوب هستند. این به این دلیل است که سطح صاف آن را به یک راه حل ساختاری اقتصادی تر برای اتصال و انواع مختلف کار ساخت تبدیل می‌کند. برای لحیم کاری یا اتصال ، RHS به حداقل آماده سازی لبه نیاز دارد. به دلیل شکل مستطیلی این نوع از بخش های توخالی، هنگام اتصال به سطوح صاف دیگر، قطعات فقط باید مستقیما بریده شوند.

بخش های توخالی دایره ای:

بخش های توخالی دایره ای

اولین شکل از بخش توخالی، مقاطع توخالی دایره ای می‌باشد. به طور کلی در مناطق مختلف سازه ای، مکانیکی و ساختمانی استفاده می‌شود. استحکام و جوش پذیری خوبی دارد همراه با مشخصات مکانیکی یکنواخت. این لوله‌ها و لوله‌های بخش توخالی زمانی استفاده می‌شوند که خرابی مورد دیگری نباشد. این CHS محصول دارای گواهینامه کامل است و برای کاربردهای دماهای پایین مناسب است. CHS همچنین به لوله های فولادی گرد نامیده می‌شود، یک نوع متداول از مقاطع فولادی که در قالب های مختلف در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

کاربردهای مقاطع توخالی دایره ای:

– جرثقیل ها
– تجهیزات کشاورزی
– ماشین سازی
– ساخت و ساز خودرو
– سازه های دریایی
– مهندسی سازه
– پروژه های سازه ای فولادی مانند فرودگاه ها، استادیوم ها و پل ها.

قیمت پروفیل ها:

پروفیل ها در کارخانه ها با روش متفاوتی ساخته می‌شود. مواد اولیه و وجود ناخالصی در تعیین قیمت بسیار مهم هستند. وجود واردات و صادرات نیز میتواند در قیمت این محصول موثر باشد. قیمت های روز در سایت آهن بانک به روز رسانی شده و سایتی کاملا آنلاین می‌باشد.
پروفیل ها در کارخانه ما با تمامی استاندارد ها و مدل ها تولید می‌شود. با نظارت کارشناسان بعد از تولید و بررسی تمامی جوانب آن ها را به بهترین شکل بسته بندی و آماده ارسال میکنند.
همکاری با کارخانجات شرکت مجتمع فولاد خراسان, شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان مهر تاییدی بر با کیفیت بودن محصولات ماست.


آهن بانک* *    آهن بانک    * *

امتیاز محتوا page
فهرست