قیمت ورق سیاه st52

قیمت روز ورق سیاه st52

همانطور که از نام آن مشخص است این محصول به روش نورد گرم تولید می شود، صفحه سیاه در دمای بالا در کارخانه ها تولید می شود. رنگ زدایی در نورد اولیه و نهایی نورد می شود و به تدریج از ضخامت آن به ۱.۲ تا ۱۶ میلی متر کاهش می یابد و سپس به صورت کلاف به بازار عرضه می شود. گاهی یک سری کارها مانند کاهش وزن کلاف، بهبود خواص مکانیکی، تسطیح ورق، برش سبک و سنگین ورق برای تکمیل عملیات نورد گرم انجام می شود. از ورق های سیاه در ساخت سدها، پتروشیمی ها و صنایع سنگین استفاده می شود. صفحه سیاه با دو استاندارد ST37 و ST52 شناسایی می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با نحوه محاسبه قیمت ورق سیاه st52 آشنا شوید.

ورق سیاه st52 چیست؟

یکی از ورق های ساختمانی و صنعتی مورد استفاده در مصارف صنعتی در کنار ورق سیاه صنعتی می باشد. ST52 به دلیل وجود عناصر سیلیکون (Si) و منگنز (Mn) در ساختار ورق سیاه ST52 دارای مقاومت خمشی و پیچشی بالا، خاصیت ارتجاعی و تحمل وزن بالا است. همچنین قابلیت جوش پذیری خوبی دارد و قابل قالب گیری و ماشین کاری است. از این ورق در ساخت مقاطعی مانند چهار ضلعی و تسمه استفاده می شود. ساخت پل، جرثقیل، ریل، شاسی ماشین آلات سنگین و قطعات صنعتی از جمله کاربردهای آن است. ورق مشکی ST52 در کارخانجات ایران در ابعاد ۱.۵ * ۶ متر و ۶ * ۲ متر تولید می شود. کشورهای اروپایی و کارخانه های فولاد آسیای شرقی نیز ورق های بزرگ تری از کاغذ سیاه تولید می کنند.

ورق های مشکی   SPHT1     SPTH2     SPHT3     SPTH4 دسته دیگری به نام A516 نیز دارند که در صنایع نفت و گاز، مخزن و دیگ بخار کاربرد دارد. این نوع ورق ها در چهار گریدمی شوند تفاوت توری این ورق های مشکی به این معنی است که از نظر فشار، دما، کشش، ضربه و قابلیت لنز متفاوت هستند. در اصل، ورق A516 یک ورق فولادی با کربن بالا با عناصر دیگری مانند فسفر، گوگرد بسیار کم است. همچنین وجود عناصری مانند منگنز و سیلیکون به حداکثر مجاز در ساختار این نوع ورق مشکی، خاصیت خمشی و کیفی آن را بیشتر می کند و بر قیمت ورق سیاه st52 تاثیر دارد.

لیست قیمت روز ورق سیاه رول را در آهن بانک مشاهده نمایید.

مشخصات ورق اس تی ۵۲

همه ورقه‌های آلیاژ را می‌توان از ورقه با حضور بازرسان و شما نمونه‌برداری کرد، مشروط بر اینکه آن‌ها در منبع و مقصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند. در صورت عدم انطباق محصول، هزینه تحلیل و جایگزینی کالاها پرداخت خواهد شد.بعد از پرس و جو درباره قیمت محصول توسط شما، کارشناسان فروش آهن آنلاین به شما در مورد قیمت و مشخصات محصول، شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و دیگر جزئیات سفارش به شکل یک قبل از فاکتور، اطلاع خواهند داد. پس از تایید پرداخت، واحد حمل و نقل و حمل و نقل، سفارش بارگیری و ارسال کالا را دریافت می‌کند؛ و بعد از اینکه قیمت اجاره توسط مشتری تایید شد، کالا به آدرس و مشخصات دریافتی از مشتری تحویل داده خواهد شد.

صفحه ۵۲ST یکی از مهم‌ترین صفحات صنعت و ساخت‌وساز است و یکی از صفحات قدرت بالا است. این ورق یک ورق پایه است و به طور گسترده در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. صفحات دیگری مثل ST۴۴و  ST۳۷ وجود دارند که دارای مقاومت بالاتر نسبت به این ورقه‌ها است.

معرفی ورق st52

ورق St۵۲ دارای مقدار کربن پایین کم‌تر از ۲۵ % بوده و از فولادهای نرم ساخته شده‌اند. حضور شماره ۵۲ که بعد از سی و یکم قرار می‌گیرد، مقاومت کششی ورقه را نشان می‌دهد و بر قیمت ورق سیاه st52 تاثیر دارد.

در ورق st۵۲، مقاومت کششی ۵۲ میلی متر مکعب است. علاوه بر کربن، عنصر دیگری به نام منگنز موجود در این نوع ورق وجود دارد که قدرت ورقه را افزایش می‌دهد. همچنین قابلیت شکل‌پذیری ورق را افزایش داده و مقاومت ضربه بالا را نشان می‌دهد.

به خاطر مقاومت بسیار بالای صفحه st۵۲، در کاربردهای مختلف ساخت‌وساز و صنعتی استفاده می‌شود. این ورق از فولادهای آلیاژی تشکیل‌یافته است که در مکان‌هایی بکار می‌رود که در آن مقاومت بالا مورد نیاز است.

از این نوع ورق برای ساخت شاسی خودرو، جرثقیل‌ها، پل‌ها و تونل‌ها استفاده می‌شود. این ورق‌ها، قیمت معقول و بازده بالا دارند و بنابراین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لیست قیمت روز ورق سیاه شیت را در آهن بانک مشاهده نمایید.

ویژگی‌های ورق سیاه st52

صفحات St۵۲ برای جوشکاری و برش بسیار مناسب هستند و خمش و پیچ خوردن بالایی دارند.

شکل‌پذیری بالا یک ویژگی دیگر است که این صفحات دارند و بنابراین کاربردهای زیادی دارند.

به خاطر استفاده کم آلیاژ در این نوع ورق، آن‌ها انعطاف‌پذیری بالایی دارند. این ورقه در بازار به عنوان ST۵۲ – ۳ N شناخته می‌شود، که در آن حرف N به معنای عادی عادی است.

کارنامه فعالیت بازار داخلی سال ۱۴۰۰ فولاد ایران
ادامه مطلب

ترکیب شیمیایی صفحات ST ۵۲

این نوع ورق، علاوه بر کربن و منگنز، از سیلیکون نیز استفاده می‌کند که ورقه st۵۲ را سخت‌تر می‌کند.

قیمت روز ورق st52 چگونه محاسبه می شود؟

فولاد یکی از موادی است که بیش از دیگر محصولات ساخت‌وساز به دلیل توان بالا و قیمت معقول آن استفاده می‌شود. فولاد ST52 با استفاده از فرآیند کاهش تولید و برای مصرف کنندگان به بازار عرضه می‌شود. برای تولید فولاد ST52, ابتدا سنگ‌آهن خام ذوب می‌شود و سپس آهن خام با استفاده از آن ساخته می‌شود. با کاهش یا افزایش برخی عناصر در این ساختار, زمینه‌ای برای ایجاد فولاد ST52 فراهم شده‌است.

لیست قیمت روز ورق سیاه فابریک را در آهن بانک مشاهده نمایید.

ساختار فولاد ST۵۲ شامل موارد زیر است:

۵۵ % سیلیسیم

۶. ۱ % منگنز

% ۳کربن

اگر ساختار فولاد ST۵۲ دارای عنصر منگنز باشد، خواصی چون مقاومت خمشی و الاستیسیته در فولاد را ایجاد می‌کند. هنگامی که فولاد خواصی چون شکل پذیری آسان، استحکام بسیار بالا، سهولت جوشکاری و قیمت منطقی دارد، تبدیل به یکی از the آلیاژهای در دسترس شده‌است. این محصول منجر به استفاده کم‌تر از فولادهای قیمتی بالاتر شده‌است.

حضور عناصر مانند منگنز و سیلیسیم در ورقه ST۵۲ باعث شده‌است که ورق مقاومت و کشش بالاتری داشته باشد. در حقیقت، تولید ورقه ST۵۲ از فرآیند نورد گرم است که باعث شده‌است که خواص جوش بالایی داشته باشد. ورق فولادی به دلیل خواص منحصر به فرد آن از جمله الاستیسیته، حمل وزن و مقاومت خمشی و مقاومت خمشی است. آن برای ساخت زیرساخت‌های متعدد در صنایع مهم به کار می‌رود.فشار این فولاد ۳۶۰۰ kg / cm۲ و فشار نهایی آن ۵۲۰۰ منات / cm ۲ می‌باشد.

عوامل تاثیر گذار بر قیمت ورق سیاه st52

انواع مختلفی از صفحات ST۵۲ وجود دارد که شامل:

ورق ST۵۲ – ۳ رایج‌ترین سطح این محصول است.

ورقه فولاد کربنی ST۵۲ که معمولاً در ضخامت ۸ تا ۱۵۰ میلی متر تولید می‌شود.

این فولاد با مقاومت بالا یک آلیاژ با استحکام بالا دارد.

برای ویژگی‌های این محصول، می‌توان آن را با فولاد جوش داد. ورق ST۵۲ دارای انعطاف و مقاومت خوبی است، بنابراین در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول برای تولید خطوط لوله انتقال، لوله‌کشی، استفاده برای ساخت ظروف، جرثقیل‌ها، برای ساخت ماشین و ساخت خودرو، حمل تجهیزات، ساخت ساختمان‌ها، پل‌ها، سازه‌های دریایی و غیره استفاده می‌شود.

لیست قیمت ورق فولاد مبارکه را در آهن بانک مشاهده نمایید.

مزایای عنصر منگنز در ST۵۲

استفاده از این عنصر در فولاد باعث جلوگیری از خشک شدن فولاد می‌شود که استحکام فولاد را افزایش می‌دهد. افزایش منگنز می‌تواند به افزایش خواص جوشکاری و جعل فولاد اضافه شود.

فواید استفاده از سیلیکون در ST۵۲

استفاده از این عنصر در فولاد مقاومت به سایش را افزایش داده و قدرت آن را بهبود بخشید. با این حال استفاده بیش از حد از سیلیسیم فولاد را کاهش می‌دهد.صفحات St۵۲ کربن بیشتری نسبت به صفحات st۳۷ دارند، بنابراین قدرت بیشتری دارند. به دلیل حضور عناصر خاص در ورقه st۵۲، این ورق خواص مکانیکی کم‌تر از ورقه st۳۷ دارد و در ساخت‌وساز کم‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد

مزیت های ورق st52

استفاده از این نوع ورق را می‌توان برای ساخت سازه‌های فلزی به دلیل جوش پذیری خوب لوله‌کشی یا ساخت خطوط لوله انتقال، سازه‌های پل، ساخت ماشین‌ها، ساخت جرثقیل‌ها، ساخت جرثقیل‌ها، قطعات سکو، ساخت کانتینرها، توربین‌های بادی و سازه‌های ساخت که نیاز به جوش زیادی دارند، به کار برد. همچنین قیمت ورق سیاه st52 را می توان مناسب دانست.

لیست قیمت ورق نورد و لوله اهواز را در آهن بانک مشاهده نمایید.

انواع ورق‌های نورد بیست و یکم

رایج‌ترین نوع صفحه roll st۵۲، st۵۲ – ۳ است. ترکیب شیمیایی این آلیاژ را می‌توان با داشتن کم‌تر از ۰ / ۰ % کربن، کم‌تر از ۰.۵۵ % سیلیسیم، کم‌تر از ۰.۰۲۵ % ، کم‌تر از ۰.۰۳ درصد of، کم‌تر از ۰.۰۳ درصد of و بقیه آهن را تخمین زد.

ورقه فولاد کربنی ST۵۲ در بازار فولاد ایران در انواعی از محصولات فولادی داخلی و وارداتی عرضه و فروخته می‌شود. این ورقه‌ها، معمولاً با ضخامت ۸ تا ۱۵۰ میلی متر، عرض از ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلی متر و طول از ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی متر، که به طور کلی در مخزن و صنایع ساخت‌وساز در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، ارایه می‌شوند.

ورقST۵۲ اساساً یک فولاد ساختمانی با استحکام بالا است که می‌تواند به دیگر فولادها جوش داده شود. این صفحات فولادی با توجه به تقاضا و نیازهای مشتری در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هستند. با توجه به محتوای کم کربن این ورقه فولادی، این ورقه دارای خواصی مثل مقاومت در برابر خوردگی است. این صفحات معمولاً در حالت چرخیده و یا حالت عادی ارایه می‌شوند. مهم است بدانید که این ورقه سیاه در دماهای بالا و پایین بسیار خوب عمل می‌کند.

لیست قیمت ورق خرم آباد را در آهن بانک مشاهده نمایید.

پیشرفت های جدید در تولید فولاد و تأثیر آنها بر شرکت فولاد
ادامه مطلب

کاربردهای ورق سیاه st52

ورق St52 نوعی ورق سیاه است که به طور گسترده در صنعت به کار می‌رود و از عناصری چون سیلیکون, منگنز, کربن, فسفر و گوگرد تشکیل‌یافته است که الاستیک هستند. حضور منگنز در این ورقه‌ها, آن‌ها را قوی می‌کند و حضور سیلیسیم آن‌ها را سخت می‌سازد. علاوه بر مقاومت بالا به دلیل عنصر سیلیکون, این ورق‌ها توانایی مقاومت در برابر وزن بالایی را دارند که آن‌ها را با مواد دیگر متفاوت می‌سازد. صفحات St52 به دلیل کاربردهای بسیاری در صنایع پیشرفته و اصلی در زمره ورق‌های ترکیبی و زیربنایی قرار دارند.

این ورقه‌ها استفاده‌های زیادی دارند و به علت مقاومت بالا، آن‌ها محبوب هستند و برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جمله کاربردهای این صفحه را می‌توان در ساخت شاسی ماشین‌آلات سنگین اشاره کرد؛ چون همانطور که ذکر شد، این ورقه‌ها می‌تواند مقاومت بالایی را تحمل کند. این ورق‌ها همچنین در ساخت ریل‌ها و پل‌ها به علت تحمل وزن شان مورد استفاده قرار می‌گیرند. دیوار قطعات صنعتی نیز از این ورقه‌ها تشکیل شده‌است.

شایان‌ذکر است که ورق st۵۲ در جوشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد که به دلیل گرمای بالای تولید شده و مقاومت بالای این ورقه در مقایسه با موارد مشابه دیگری در این صنعت به کار می‌رود. به طور کلی، این ورق استفاده‌های دیگری دارد که برخی از آن‌ها را می‌توان ذکر کرد: استفاده در بخش‌های ساخت‌وساز، پتروشیمی، خودرو و ماشین‌آلات، فرایندها و تانکرها همچنین تجهیزات سیار و سایر موارد مشابه.

لیست قیمت ورق یزد را در آهن بانک مشاهده نمایید.

نکات پیشنهادی هنگام خرید ورق st۵۲

زمانی که این صفحات را بخرید، باید به استاندارد آن‌ها توجه کنید. آزمایش فراصوت در این صفحات انجام می‌گیرد، که همه عیوب ورق، مانند ترک‌خوردگی یا عیوب دیگر را نشان می‌دهد. دقت کنید که برگه انتخابی که انتخاب می‌کنید مورد آزمایش قرار گیرد. سایت برتر “ذوب‌آهن” بهترین نوع ورقه st۵۲ را به مشتریان خود ارائه می‌دهد و تمامی استانداردهای بین‌المللی و آزمون‌های کنترل کیفیت را در نظر می‌گیرد.

ویژگی‌های ورق سیاه ST۵۲

ورقه ST۵۲ دارای قابلیت ارتجاعی و مقاومت بیشتری نسبت به ورق سیاه ST۳۷ معروف و گسترده است که به دلیل عوامل سیلیکون و منگنز آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که ورقه ST۵۲ از فرآیند نورد گرم به دست آمده‌است دارای خواص مکانیکی جوش و جوش بالایی است. همچنین، یک تنش تسلیم از ۳۵۵ N / mm۲ و استحکام کششی خوب ۴۹۰ تا ۶۳۰ N / m۲ دارد.ورق فولادی خاصیت برجسته دیگری دارد، از جمله مقاومت پیچشی، خمش، تحمل وزن و الاستیسیته. برای این منظور، از این ورق در صنایع مختلف مهم در صنایع مهم استفاده شده‌است.

ورقه‌های فولادی ساخته‌شده از چوب یا تخته در تولید قوطی‌ها، پروفایل‌ها و انواع مختلف لوله‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق فولادی توسط دو روش چرخش گرم و سرد تولید می‌شود. ورق‌های نورد گرم که ورقه‌های سیاه نامیده می‌شوند، درجات و مقاومت متفاوتی دارند. یک نوع صفحه سیاه به نام ST۵۲ در این مقاله کاملاً بررسی شده‌است؛ پس تا پایان مقاله با ما بمانید.

ورقه کربن پایین چیست؟

ورق یا ورقه کربن پایین که از نورد داغ بیرون می‌آید، به عنوان ورقه سیاه نیز شناخته می‌شود. این به این خاطر است که پس از ترک داغ داغ، رنگ آن تغییر کرده و کدر می‌شود. مقدار کم کربن این فولاد منجر به استحکام آن، استحکام بالا و شکل‌پذیری شده‌است.

لیست قیمت ورق فولاد گیلان را در آهن بانک مشاهده نمایید.

این نوع ورق، در دسته ورق آلیاژ است، که در بازار سخت‌افزار به عنوان “ورقه صنعتی یا فولاد منگنز کربنی کم” شناخته می‌شود. همانطور که می‌دانید، یکی از مهم‌ترین مسائل در صنعت ساخت‌وساز قدرت است. در حقیقت، یکی از ارکان مهم ساخت، استفاده از مواد و مواد با کیفیت بسیار بالا است.

کاغذ فوم دارای قابلیت ارتجاعی و مقاومت بیشتری نسبت به ورق ST۳۷ معروف و گسترده است که به دلیل عوامل سیلیکون و منگنز آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. از آنجا که ورقه ST۵۲ از فرآیند نورد گرم به دست آمده‌است دارای خواص مکانیکی جوش و جوش بالایی است. همچنین، یک تنش تسلیم از ۳۵۵ N / mm۲ و استحکام کششی خوب ۴۹۰ تا ۶۳۰ N / m۲ دارد.

ورق فولادی خاصیت برجسته دیگری دارد، از جمله مقاومت پیچشی، خمش، تحمل وزن و الاستیسیته. برای این منظور، از این ورق در بخش‌های مختلف زیربنایی در صنایع مهم استفاده شده‌است.

دیگر کاربردهای ورق سیاه st52

ورقه‌هایی در صنعت و ساخت‌وساز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این رابطه، ورقه‌ها از آلیاژهای مختلف تولید می‌شوند. از آنجا که ورق ST۵۲ دارای قدرت بسیار بالایی است، در صنعت خودرو به طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ورق ST۵۲ در صنایع مختلف به دلیل ویژگی‌های خوب آن مورد استفاده قرار می‌گیرد که می‌توان آن را به صورت زیر تعریف کرد:

لوله‌کشی یا ساخت خطوط لوله انتقال

ساخت رگ‌های فشار

ساخت داخلی

مهندسی سازه‌های زیرزمینی

ساختار پل

سازه‌های دریایی

تولید کانتینرها

ساخت ماشین

ساخت جرثقیل‌ها

نحوه تشخیص تیرآهن استاندارد
ادامه مطلب

اجزای سکو

تجهیزات بالابر

توربین‌های بادی

لیست قیمت ورق سبا را در آهن بانک مشاهده نمایید.

بهترین کارخانه های تولید کننده ورق اس تی ۵۲

ورقه‌های فولادی ST۵۲ معمولاً با ضخامت ۸ تا ۱۵۰ میلی متر، عرض ۱۱۰۰ تا ۴۵۰۰ میلی متر و طول ۲۵۰۰ تا ۲۴۰۰۰ میلی متر در دسترس هستند که به طور کلی در صنایع و صنایع ساختمانی در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ورقه ST۵۲ اساساً یک فولاد ضد آلیاژ با استحکام پایین است که می‌تواند به دیگر فولادها جوش داده شود. این صفحات فولادی با توجه به تقاضا و نیازهای مشتری در اشکال و اندازه‌های مختلف موجود هستند. مهم است بدانید که این ورقه در دماهای بسیار پایین نیز موثر است.

تفاوت میان ورق سیاه و ST۵۲

ورق ST۳۷ به طور گسترده در ساخت‌وساز استفاده می‌شوند؛ چون آن‌ها خواص مکانیکی و مکانیکی خوبی دارند. البته در بسیاری از موارد، ورق ST۵۲ به جای این ورق، مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت ورق ST۵۲ تفاوت چندانی ندارد. از آنجا که ورقه ST۵۲ عناصر آلیاژی کمتری نسبت به ورقه ST۳۷ دارد، معمولاً پایدارتر و انعطاف‌پذیرتر است، که وزن فولاد مورد استفاده در ساختمان را کاهش می‌دهد.

لیست قیمت ورق قطعات را در آهن بانک مشاهده نمایید.

فواید منگنز در ST۵۲:

استفاده از منگنز، فرآیند خشک کردن را کاهش می‌دهد که به نوبه خود قدرت فولاد را افزایش می‌دهد. با افزودن منگنز به هر بخش فولاد، خواص جوش و جعل آن افزایش می‌یابد.

فواید سیلیکون در ST۵۲:

استفاده از سیلیسیم در فولاد باعث بهبود استحکام و افزایش مقاومت خراش فولاد خواهد شد. لازم به ذکر است که افزایش بیش از حد این آلیاژ را کاهش می‌دهد.

همان طور که پیش‌تر اشاره شد، افزودن کربن به آهن قدرت خود و جوش پذیری  را افزایش می‌دهد و بالعکس، افزایش اکسیژن در آهن به شکنندگی آن منجر می‌شود؛ بنابراین، عملیات اکسیژن‌زُدایی برای کاهش این تردی استفاده می‌شود.

بعد از اکسیژن‌زُدایی ، فولادهای به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

فولاد آرام

فولاد نیمه آرام

فولاد بی‌قرار

آن‌ها به طور قابل‌توجهی مقدار اکسیژن فولاد کاملاً آرام را کاهش داده‌اند. مقدار اکسیژن در فولادهای نیمه آلیاژ متوسط است و در فولادهای نا ارام  مقادیر زیادی اکسیژن وجود دارد.استفاده از گوگرد در فولاد موجب کاهش شکنندگی و شکنندگی آن می‌شود که میزان گوگرد را کاهش می‌دهد تا این خاصیت را از بین ببرد. عملکرد آهن این است که کلسیم کاربید یا کربنات کلسیم به آهن یا فولاد ذوب‌شده اضافه می‌شود.

لیست قیمت ورق کاویان را در آهن بانک مشاهده نمایید.

چند نکته قابل توجه در هنگام خرید صفحات ST52

هنگام خرید این نوع ورق، علاوه بر قیمت ورق سیاه st52 شما باید توجه خود را به عادی‌سازی و استانداردسازی محصول توجه کنید.

یک آزمایش UT برای صفحات بیش از ۵۰ میلی متر ضخامت مورد نیاز است.به طور کلی حرف N از کلمه Normalized شده در انتهای نام of – ۳ N گرفته شده‌است که به مشتریان ارائه می‌شود.

همچنین توجه داشته باشید که این نوع ورق به طور کلی قبل از استفاده توسط دستگاه UT، مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نوع تست که آزمون مافوق صوت نامیده می‌شود توسط امواج صوتی با فرکانس بالا در قطعه آزمایش هدایت می‌شود و نواقص سطح و سطحی را نشان می‌دهد. این نقص‌ها شامل ترک، شکاف، نقص انقباض، حفرات، پوسته‌پوسته شدن و تداوم است که هر کدام از آن‌ها باعث عدم موفقیت این ورقه‌ها می‌شود.

اولین تفاوت میان ورقه St۵۲ و ورقه St۳۷ ترکیب شیمیایی آنهاست که حاوی ۰.۳ درصد کروم در ورقه ST۳۷ است، که در St۵۲ صفر است. St۳۷ دارای کم‌ترین مقدار عناصر آلیاژی است که نزدیک‌ترین فولاد به آهن است. هر دو در ساخت مورد استفاده قرار می‌گیرند. این فولاد استحکام بهتری نسبت به St۳۷ دارد.

لیست قیمت ورق اکسین را در آهن بانک مشاهده نمایید.

مقایسه ورق St۵۲ و ورق  Ck۴۵

در نگاه اول تفاوت بین دو نوع فولاد به حضور کروم، نیکل و مولیبدن در Ck۴۵ و غیاب این ترکیبات در St۵۲ محدود می‌شود. هر دو فولادهای مورد استفاده در ساخت نیز استفاده می‌شوند. محتوای کم کربن هر دو فولاد در برابر خوردگی و زنگ آهن ضعیف است، اما هر دو در صنایع ایرانی به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. فولاد ST۵۲ در میلگرد، ورق ورق و لوله تولید می‌شود و فولاد Ck۴۵ در بخش‌های ورق و ورق تولید می‌شود.

لیست قیمت روز تیرآهن را در آهن بانک مشاهده نمایید.

نتیجه گیری

ورق سیاه ST۵۲ دارای عناصری چون منگنز و سیلیسیم است که قدرت و الاستیسیته ورق را افزایش می‌دهند. وجود عناصر مختلف در ساخت این نوع ورق، ویژگی‌ها و مزایایی که در بالا ذکر شد را دارند.  ورق ST۵۲ در ساخت ظروف، جرثقیل‌ها، برای ساختمان ماشین و تولید خودرو، حمل تجهیزات، ساخت سازه‌های فشار، ساخت سازه‌های شهری، سازه‌های پل، سازه‌های ساحلی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد. عوامل مختلفی نیز بر تعیین قیمت ورق سیاه st52 تاثیر گذار هستند.

امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
تولیدات ورق‌های API اکسین قدرت فتح بازار اتحادیه اروپا را دارند
نوشتهٔ بعدی
افزایش ظرفیت تولید فولاد هرمزگان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست