ورق‌های جدید اکسین با توان صادرات به اتحادیه اروپا

ورق‌های جدید اکسین با توان صادرات به اتحادیه اروپا

تولیدات ورق‌های فولادی API کیفیت بسیارمطلوبی دارد به طوری که به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اسپانیا صادر می‌شوند و قدرت این را دارند که بازار اتحادیه اروپا را نیز فتح کنند.

عضو هیات‌مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان با بیان مطلب فوق در خصوص خط تولید و آزمایش موفق ورق API ۵LX۸۰PSL۲، جدیدترین تولید فولاد اکسین، اظهار کرد: به‌‌رغم تمام مشکلات و کاستی‌هایی که در سال ۱۴۰۰ وجود داشت فولاد اکسین با همت جوانان و متخصصان عملکرد مثبتی داشت و مشکلاتی را که می‌توانست پیشرفت شرکت را تهدید کند به فرصت تبدیل کرد.

ابوالفضل جنتی افزود: به طور مثال در مرداد ماه امسال که قطعی‌ برق بود هیچ خللی در تولید ورق اکسین ایجاد نشد، چرا که از قبل در این خصوص راهکارهای جایگزین دیده شده بود.

عضو هیات‌مدیره شرکت فولاد اکسین خوزستان گفت: بر اساس رسالتی که در اکسین از ابتدا وجود داشت همواره ۵۰درصد از تولیدات خود را به ورق‌های API، نزدیک ۱۰درصد ورق‌های ساختمانی و مابقی آن را به تولید ورق‌های آلیاژی خاص اختصاص داده و هم‌اکنون هرگونه نیازی که در حوزه تولید این ورق‌ها باشد فولاد اکسین قادر به پاسخ نیاز مشتری و تولید آنها است.

وی اضافه کرد: ورق API ۵LX۸۰PSL۲ در صنعت نفت و گاز کاربرد دارد. این ورق به کاهش هزینه تمام شده در پروژه‌ها کمک کرده و میزان فولاد استفاده شده را تا ۲۰درصد کم می‌کند. نکته قابل توجه این است که صفر تا صد این گونه فولادی در داخل کشور تولید می‌شود، بر این اساس مواد اولیه این نوع محصولات فولادی از فولادمبارکه به اکسین برای تبدیل به ورق آورده می‌شود.

بازگشت امید به بازار جهانی سنگ آهن
ادامه مطلب

جنتی بیان کرد: با توجه به عمر بالا و مستهلک شدن برخی از خطوط لوله انتقال نفت و گاز، ورق‌های فولادی API ۵LX۸۰PSL۲ می‌تواند هم در بحث اصلاح خطوط فرسوده و هم در تاسیس خطوط جدید ورق‌های لازم را تولید کند. تولیدات ورق‌های فولادی API کیفیت بسیار خوبی دارند به طوری که به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اسپانیا صادر می‌شوند و قدرت این را دارند که بازار اتحادیه اروپا را نیز فتح کنند.

وی تصریح کرد: از آنجا که صنعت فولاد کشور همواره در حال رشد است، نباید درخصوص قطعی‌های برق و گاز در اولویت باشد و باید نگاه ویژه‌ای به این صنعت ارز‌آور و کارآفرین داشت.

امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
سکون قیمت آهن در آغاز هفته
نوشتهٔ بعدی
بازگشت امید به بازار جهانی سنگ آهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست