مراحل پولیش کاری ورق استیل

مراحل پولیش کاری ورق استیل

مراحل پولیش کاری ورق استیل با هدف صیقل دادن و تمیز کردن سطح ورق استیل انجام می‌شود. ورقه استیل آینه یکی از رایج ترین ورق های مورد استفاده در صنایع هستند. استفاده از ورق استیل نه تنها خواص خود را بهبود می‌بخشد بلکه کاربردهای آن را گسترش می‌دهد. ورق آینه‌ای، با پولیش‌کاری ورق استیل به دست می‌آید. در این فرآیند، سطح بعد از صیقل دادن، مانند یک آینه، براق و صاف می‌شود. این فرآیند رایج‌ترین روش برای تمیز کردن و تمیز کردن فولاد ضد زنگ است.

لیست قیمت روز تیرآهن را در آهن بانک مشاهده نمایید.

نکات مهم پولیش کاری ورق استیل

در طول صیقل دادن آینه، که یک فرآیند مکانیکی است، ورقه فولادی ویژگی‌های منحصر به فردی کسب می‌کند. سطح نسبت به خوردگی و زنگ زدن بسیار بادوام است. مقاومت بالا در برابر خراش، ترک، شوک و تغییرات دما خواص دیگری از این نوع ورق هستند. ورقه فولادی آینه می‌تواند به راحتی جوش داده شود و یا رفتار گرمایی دیگری که بر روی آن اعمال می‌شود.

در پولیش کاری ورق استیل ، بعد از سنباده زدن با درجات مختلف سنباده، زمان صیقل دادن است. در نهایت، یک سطح صاف و یک آینه پیشنهاد می‌شود.

در مرحله اول، اصطکاک سطحی باید با استفاده از روان‌کننده کاهش یابد. کل سطح فولاد باید با روغن آغشته شود. سپس با استفاده از ۲۲۰ سنباده زنی، سنباده آغاز می‌شود و تا ۵۰۰۰ ادامه می‌یابد. هر ورقه سنباده نیز باید با روان‌کننده آغشته شود.

هر ورق روی دستگاه آسیاب گذاشته می‌شود. نکته مهم در این فرآیند، سطح اتمام سطح است که باید یکنواخت باشد. از طرف دیگر، هیچ نقطه‌ای از برگه نباید حذف شود. بعد از سنباده، سطح باید صیقل داده شود. در فرآیند تصفیه، سطح باید با محلول آلومینا اشباع‌شده، که ساینده است و سپس باید با استفاده از احساس قرار داده‌شده در دستگاه آسیاب، انجام شود.

همه چیز در مورد ورق سیاه با ضخامت 2 میلی متر
ادامه مطلب

لیست قیمت تیرآهن فایکو را در آهن بانک مشاهده نمایید.

به خاطر ظاهر زیبا و ویژگی‌های فوق‌العاده ورق استیل ، ورقه فولادی آینه در بسیاری از زمینه‌ها استفاده می‌شود. در زیر برخی از کاربردهای این نوع ورق فولادی آورده شده‌است:

  • چنگال و قاشق
  • ابزار آشپزخانه
  • شیرهای بهداشتی
  • لابی هتل
  • کابین آسانسور
  • تجهیزات کارخانه نفت، شیمیایی و برق
  • تجهیزات پزشکی
  • وسایل نقلیه و تجهیزات آماده‌سازی مواد غذایی

فرآیند پولیش کاری ورق استیل تا انتهای خط تولید در صفحه اعمال می‌شود. همچنین می‌توانید سطح صفحه فولادی خریداری‌شده را پس از خرید در کارگاه تعمیر و تمیز کنید. قیمت انواع دیگر ورق‌های فولادی مانند قیمت ورقه‌های فولادی براق صنعتی نیز تحت‌تاثیر این فرآیند قرار گرفته‌است.

پولیش کاری  یا تمیز کردن ورقه فولادی معمولاً برای آسیاب کردن ابزار برقی مانند, موم یا فولاد صیقل داده‌شده به بخش‌های مختلف از فلزات به اشکال مختلف استفاده می‌شود. نتیجه نهایی این فرآیند دسترسی به پوسته صاف, شفاف و صیقلی است. سایر فرایندهای تصفیه فولاد شامل حذف اثرات ماشین کاری, ریخته‌گری, برش و کاره‌ای دیگر, تشکیل پوسته براق با فرم مولکولی یکپارچه در پوسته فلزی است.

حضور مولکول‌های آهنی در طول فرآیند تولید همیشه به سرعت تشخیص داده نمی‌شود، اما بعد از ظاهر شدن در محیط مرطوب و خورنده، به عنوان یک زنگ نارنجی به نظر می‌رسد نیتریک اسید، آب و آهن فریک می‌توانند برای تشخیص فوری مولکول‌های آهنی بعد از تولید به کار روند.

لیست قیمت ورق رول را در آهن بانک مشاهده نمایید.

 

بعد از چند دقیقه استفاده از این حلال در پوسته ورقه فولادی، مولکول آهن پیش‌بینی‌شده در شکل نقطه‌های آبی دیده می‌شود، که یک رنگ بسیار آبی است که میزان آلودگی را نشان می‌دهد. پس از قرار دادن محلول باقی مانده بر روی قطعه، آب با آب شسته می‌شود.معمولاً برای پولیش کاری ورق استیل   و همچنین حذف آلاینده‌ها با منشا ارگانیک، برای پولیش کاری  جوش و روش‌های اسپری گل مانند آسیاب کردن، اسپری شن و برش و …. مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌هایی مانند اسپری کردن ، مسواک زدن، تصفیه اسیدی و یا ترکیبی از روش‌های بالا نیز برای حذف اکسیده‌ای سطح از لبه‌های شکاف جوش و مولکول‌های اکسید آهن به کار می‌روند.

راهنمای خرید ورق سیاه
ادامه مطلب

چهار مرحله پولیش کاری ورق استیل

در فرآیند پولیش کاری ورق استیل ، فرایندی نامیده می‌شود که در طی آن ابزارهای فلزی و لوازم جانبی با ابزارها و مواد خاص صیقل یا صیقل شده باشند، که در آن وسیله مورد نظر شفاف، براق و بازسازی‌شده می‌باشد.

پولیش کاری ورق استیل به وسیله ساینده هایی با اندازه‌ها و مشخصه‌های مختلف اعمال می‌شود، که با دقت لایه‌های مختلف صیقل یافته و مواد را مطابق با نوع کاربرد و ابزار برای صیقل دادن اعمال می‌کند.

پد پولیش که اندازه‌های مختلف و امتیازات متفاوتی دارد، تاثیر زیادی بر عملکرد ورق استیل دارد. این پدهای مثل کاغذ سنباده هستند، که مطابق با امتیازها، مولکول‌های ریز و دانه‌دانه دارند که تغییرات در اندازه میکروسکوپی بدن فولاد ما را می‌سازند.اگر پوسته بدنه فولادی را زیر میکروسکوپ مورد بررسی قرار دهید، خواهید دید که پوسته مانند کوه‌های بلند و تیز است. عمل تمیز کردن ورقه فولادی این است که پوسته بدن ما به کوه‌های تیز تقریباً مسطح تبدیل می‌شود که سطح صاف بازتاب نور در بدن است و در نهایت قشر بدن ما شفاف، درخشان، جذاب و خوشایند است.

لیست قیمت ورق نورد و لوله اهواز را در آهن بانک مشاهده نمایید.

پولیش ورق استیل براق

برای تمیز کردن یا پولیش  ورقه‌های استیل براق، دو روش عملی معمولاً استفاده می‌شوند، که عبارتند از:

ژل گریندینگ

این ژل به اصطلاح روغن سنباده برای پولیش و صیقل دادن فولاد به کار می‌رود. ژل می‌تواند روی سطوح مختلفی اعمال شود و سپس با یک حوله پارچه‌ای با یک حرکت دایره‌ای پاک شود. بعد از تمیز کردن سطوح، آن‌ها را به طور کامل با یک دستمال دیگر پاک کنید.

نکات ضروری هنگام خرید تیرآهن
ادامه مطلب

غوطه وری

روش غوطه وری نیز می‌تواند برای پولیش کاری ورق استیل براق استفاده شود. در این روش، قسمت‌های فولاد شما را می‌توان به طور کامل در محفظه مایع پولیش حرکت داد. بعد از آن که محصول جلا داده و صیقل داده می‌شود، فولاد را از آن بردارید.

لیست قیمت ورق قطعات را در آهن بانک مشاهده نمایید.

نتیجه گیری

ورق های استیل یکی از ورق های پرکاربرد در صناسع مختلف هستند و به دلیل نوع کارایی که دارند عموما پولیش کاری می شوند تا زیبایی و کیفیت ظاهری بالاتری داشته باشند. مایع پولیش ورق های استیل معمولاً برای تمیز کردن ابعاد مختلف فلز بسیار مطلوب است. شفافیتو حفاظت از لایه‌های فلز, ویژگی‌های این نوع مایع آبکی است. پولیش کاری نقش اشاسی را در حداکثر کارایی ورق استیل اسیفا میک ند و به همین دلیل پولیش کاری درست ورق استیل بسیار مهم است.

امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
عرضه تیرآهن نیمه سبک ذوب آهن
نوشتهٔ بعدی
تاثیرات افزایش قیمت آهن بر بازار مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست