تیرآهن ۱۴

تیرآهن سایز ۱۴: یکی از پرکاربردترین و پرمصرف‌ترین تیرآهن‌ های موجود در بازار، تیرآهن ۱۴ است. این تیرآهن محدوده وزنی بین ۱۲.۹ الی ۳۳.۷ کیلوگرم دارد و در بیشتر کارخانه‌ های تولید تیرآهن داخلی، طراحی و تولید می‌شود. کاربرد تیرآهن ۱۴ در ساخت خرپا، ستون، نعل و در پوشش سقف سازه بسیار گسترده است.

تیرآهن ۱۴

تیرآهن چگونه تولید می شود؟

مراحل تولید تیرآهن ، متنوع می باشد که یکی از روش های رایج و متداول شکل دهی فلزات ، نورد گرم می باشد.

بدین صورت که ابتدا شمش فولادی از نوع شمشه (بلوم) با مقطع و طول مشخص به درون کوره های حرارتی نورد ریخته شده و پس از رسیدن به درجه حـرارت مورد نظر و عبور از قفسه های نورد ابتدایی (مجموعه غلتک ها) مقطع آن کاهش و طول آن را افزایش می دهند و نهایتاً با عبور از قفسه های نورد میانی و پایانی به شکل تیرآهن تبدیل می گردد و سپس به طول های مورد نظر برش و بسته بندی می شوند.

بال و جان تیرآهن چیست؟

دو بال عمود بر قسمت مرکزی تیرآهن 14، اندازه و ارتفاع بال ، ضخامت و عمر بال و طول تیر متغیرهایی هستند که تنوع را به این محصول اضافه می کنند. بنابراین ، تیرهای معمولی با I ، پرتوهای آنها با H ، پرتوهای سبک با IPBA یا HEA و پرتوهای سنگین با IPBV یا HEB علامت گذاری می شوند. هنگام خرید و فروش میله ، وزن آنها محاسبه می شود. اگر محصول مطابق با استانداردهای فعلی تولید شود ، وزن آن از وزن و جدول فولاد نیز مشخص است.

اما معمولاً به دلایل مختلف ، از جمله: عدم رعایت ، وزن محصول بعضی اوقات دقیقاً یکسان است. هیچ جدول وزنی وجود ندارد. با این وجود ، فلزات چگالی متفاوتی دارند و وزن آنها باید با توجه به اندازه و ضخامت محصولات محاسبه شود. از فرمول های خاصی برای محاسبه وزن تیرآهن استفاده می شود، اما در بازار این مقیاس انجام می شود. هن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و انواع آن دارای مشخصات و استانداردهای مختلفی است.

بنابراین آهن بانک برآن شد تا با ارائه ی خدماتی به شما عزیزان بهترین ها را نصیبتان سازد. همچنین ، هش های سبک و سنگین از نظر ضخامت متفاوت هستند و این اختلاف ضخامت باعث تفاوت در وزن شاخه ای به همان اندازه از این دو محصول می شود.

هنگام خرید تیر یا هش، متناسب با کاربردی که می خواهید کالای مناسب را انتخاب کنید محصولات دیگری نیز وجود دارند که به دلیل اهمیت جزئی در بازار ایران از جمله هاش فوق العاده سنگین و تیر INP ذکر نشده اند.

کاربرد تیرآهن 14:

این دسته از تیرآهن ها را می توان پر کاربرد ترین نوع به شمار آورد . دارای کاربرد هایی اعم از خرپا ، نعل و پوشش سقف می باشد . اساسی ترین تیرآهن مورد استفاده در ساختمان ها تیراهن 14 می باشد. تیرآهن 14 در سه وزن 120 کیلویی (سبک)، 130 کیلویی (متوسط) و 140 کیلویی(سنگین) تولید می شود.

انواع تیرآهن 14

البته تیرآهن 14 همانند تیرآهن های دیگر در انواع مختلفی نظیر IPE، INP و IPB تولید می شود. بنابراین برای تیر 14 می توان سه وزن در نظر گرفت:

  • تیر 14 سبک: 120 کیلوگرم
  • تیر 14 متوسط: 130 کیلوگرم
  • تیر 14 سنگین: 140 کیلوگرم

ویژگی و خصوصیات تیرآهن 14

وظیفه اصلی تیرآهن تحمل تنش های حاصل از نیروهای وارده به سازه (نیروی خمشی، کششی، وزن سازه) است. در کل در سازه های از انواع مختلف تیرآهن ها استفاده می گردد. هر سایز از تیرآهن بسته به ویژگی هایی که دارد، برای قسمتی از سازه استفاده می شود تا بتواند تنش های وارده را به خوبی تحمل کند.

ویژگی های تیرآهن

تیرآهن ها به خصوص تیرآهن 14 را می توان به وفور در ساختمان سازی ها یافت چرا که با استفاده از تیرآهن، می توان به آسانی سازه را توسعه داد. همچنین از دیگر ویژگی های تیرآهن 14، می توان به امکان اتصال سازی آن به یکدیگر و استفاده از آن در پروژه های مرتفع دانست.

از دیگر ویژگی و خصوصیات میلگرد 14 می توان به موارد زیر اشاره نمود:

سایز تیرآهن وزن تیرآهن طول تیرآهن عرض بال تیرآهن ضخامت بال تیرآهن ضخامت جان تیرآهن
14 120 کیلوگرم 12 متر 73 میلیمتر 6.9 میلیمتر 4.7 میلیمتر

قیمت تیرآهن

قیمت آهن ۱۴

به علت نوسانات در بازارآهن در صورت اقدام به خرید, گرفتن تأیید قیمت روز تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان الزامی می‌باشد. قیمت تیرآهن تحویل کارخانه بصورت کیلویی و تحویل از بنگاه اصفهان بصورت شاخه ای است . طول هر شاخه تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان 12 متری می باشد . برای تهیه تیرآهن 14 ذوب آهن اصفهان با آهن بانک در تماس باشید .

برای اطلاع از قیمت لحضه ای تیرآهن۱۴ به صفحه قیمت سایت آهن بانک بانک مراجعه بفرمایید.

خرید تیرآهن

خرید آنلاین تیرآهن 14 از آهن بانک

اگر می خواهید برای خرید تیر آهن 14 با کیفیت اقدام کنید، خرید آنلاین از آهن بانک کمک می کند تا صرفه جویی قابل توجهی در زمان و هزینه های مربوط به رفت و آمد داشته باشید. برای شروع فرایند خرید، ابتدا به حساب کاربری خود در  آهن بانک وارد شوید یا حساب کاربری جدیدی بسازید.

پس از آن، محصول مورد نظر را انتخاب کنید و مقدار آن را وارد کنید. در قدم های بعد، باید اطلاعات خریدار را وارد کرده و سپس، آن ها را تایید کنید. بعد از انجام این مراحل، نوع باربری را انتخاب کنید و با پرداخت بیعانه، پیش فاکتور دریافت نمایید. در نهایت، می توانید با پرداخت کامل هزینه، فاکتور دریافت کنید و بار خود را در محل مورد نظر، تحویل بگیرید.

فهرست