تیرآهن ۱۸

این محصول از فولاد 37، 44 و یا 52 ساخته می‌شود. نوع و متریال استفاده‌ شده در ساختار تیرآهن، وزن هر شاخه ، استانداردهای به ‌کاررفته در آن و… از مهم ‌ترین مسائلی هستند که باید به آن‌ها دقت داشته باشید . هر متر از این تیرآهن 18.8 کیلوگرم وزن دارد و وزن کل شاخه‌ی 12 متری آن 225.6 کیلوگرم است و در برابر نیروهای واردشده و تنش مقاوم است ؛ به همین دلیل در اکثر سازه‌ها از آن به‌عنوان ستون اصلی سازه استفاده می‌شود . علاوه بر این ، از این سایز تیرآهن ، در ساختمان به ‌صورت خرپا و همچنین تیر در پوشش سقف‌ها استفاده می‌شود.

کاربرد تیرآهن 18:

این دسته از تیرآهن ها که از جمله سایزهای پرمصرف به شمار می روند ، و دارای کاربرد هایی همانند سایز 14 و 16 می باشد . یکی از مزیت‌های استفاده از این محصول این است که باعث تسریع درروند پروژه‌های ساختمانی می‌شود. تیرآهن سایز 18، به‌گونه‌ای ساخته‌ شده که به دلیل وجود متریال و مواد اولیه با کیفیت، می‌ تواند به دوام سازه شما استحکام بالایی ببخشد.

عناصر تشکیل دهنده تیرآهن ۱۸:

شاید بخواهید بیشتر درباره ی جنس و ساخت تیرآهن اطلاعات داشته باشید آهن بانک شما را راهنمایی میکند.

عناصر اصلی در ساخت تیرها آهن، کربن و کروم است. عناصر فرعی دیگری مانند نیکل، تیتانیوم نیز استفاده می شود.

این اتصالات تیرهای فولادی را برای بسیاری از کاربردها مناسب می کند. عنصر کربن، سختی ، مقاومت کششی ، خوردگی و مقاومت را دربرابر سایش در فولاد را تنظیم می کند.

عنصر کروم نقش مهمی در محافظت از تیر در برابر خوردگی دارد. حداقل و حداکثر استفاده از کروم بر روی تکیه گاه 10.5 تا 27.

وجود کروم در تکیه گاه باعث ایجاد یک لایه محافظ نازک روی تکیه گاه می شود. نوسانات در بازار نیز بر قیمت مواد تأثیر می گذارد.

قیمت تیرآهن 18 :

قیمت میله ها متناسب با قیمت آهن تغییر می کند و این تغییرات تحت تأثیر قیمت جهانی آهن ، تقاضا ، تولید روزانه و غیره ، سوخت و همچنین تورم را نادیده می گیرند.

همین امر باعث نوسانات می شود جنس و اندازه و وزن هم در قیمت کم تاثیر نیستند. می توانید برای خرید به آهن بانک مراجعه کنید.

فهرست