تیرآهن ۳۰

تیرآهن های IPE 30  از جمله تیرهایی است که در بازار ساخت و ساز بسیار مورد استقبال برای ساختن ساهتمان ها قرار گرفته است. اسکلت ساختمان مهمترین قسمت یک سازه هستند که باید بادوام و مستحکم باشند. انتخاب نوع تیرآهن برای اسکلت سازه فولادی، توسط مهندسان طراح سازه انتخاب می‌شود.

کاربرد تیرآهن 30:

تیرآهن سایز 30 وظیفه دارد که نیروها و فشارهای وارد شده بر سازه را تا حد زیادی تحمل کند، بنابراین استفاده از آن برای هر ساخت و سازی ضروری است. قطعا این را می‌دانید که به هراندازه که وزن تیرآهن بیشتر باشد، سطح مقاومت بیشتری هم دارد.

از مهم ‌ترین ویژگی‌های تیرآهن 30 می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • این محصول از بهترین متریال و آلیاژها طراحی‌شده است.
  • دوام و استحکام تیرآهن 30 در برابر عوامل محیطی، شرایط آب و هوایی و نوسانات دمایی بالاست.
  • این نوع تیرآهن، به علت برخورداری از بافت و ساختار محکم و بادوام، از نفوذ و تأثیر عوامل خورنده بر سطح سازه جلوگیری به عمل می‌آورد.
  • تیرآهن 30 مطابق با استانداردهای معتبر اروپایی IPE تولید و ساخته می‌شود.
  • ضخامت بال‌ها در قسمت ابتدایی و انتهایی تیرآهن سایز 30، ثابت و یکنواخت است و این مهم‌ترین ویژگی این محصول به‌حساب می‌آید.
  • تیرآهن ۳۰ ازلحاظ شکل ظاهری شبیه به حرف I می‌ماند.
  • عدم وجود شیب در بال‌های این تیرآهن باعث شده است که قابلیت استفاده در سازه‌های مسکونی و ساختمانی را داشته باشد.
  • ارتفاع مناسب برای تیرآهن سایز 30، در محدوده 80 الی 600 میلی‌متر لحاظ شده است.
  • وزن این محصول به ازای هر شاخه برابر با 500 کیلوگرم و طول آن 12 متر برآورده شده است .

ستون‌ها، حیاتی‌ترین عضو یک ساختمان هستند، که وجودشان می‌تواند ایمنی و دوام سازه شما را استحکام ببخشد. سایز 30 تیرآهن که در دسته تیرآهن‌های سنگین قرار دارد، به علت حجیم بودن و وزن سنگین در بهترین حالت می‌تواند، برای ستون یک ساختمان استفاده شود. همان‌طور که گفته شد، تیرآهن سایز 30، به دلیل وزن سنگین آن بیشتر در سازه‌های حجیم و سنگین استفاده می‌شود و می‌ تواند در مواجه با مواد غیر خورنده و اسیدی ، مقاومت بالایی داشته باشد.

روش تولید تیرآهن 30:

برای تولید تیرآهن، میله های فولادی با مقطع مشخص و طول مشخص ابتدا در کوره های نورد گرم ریخته می شوند و پس از رسیدن به دمای مطلوب، از یک مجموعه غلتک قاب های نورد اولیه عبور می کنند. این باعث کاهش سطح مقطع شمش می شود.

و طول آن را افزایش می دهد سپس در مرحله بعدی توسط پایه های نورد متوسط ​​و شدید به تیرهایی تبدیل می شوند و در اندازه های مختلف برش می خورند .

برای فهم بهتر مطلب آهن بانک اذعان دارد ابتدا برای شما فرایند تولید تیرآهن را توضیح دهد، رایج ترین نوع فرایند برای تیرآهن ها نورد گرم است.

محصولاتی مانند بولوم و شمش و یا اسلب را وقتی داخل کوره نهادند، دمای آن را افزایش می دهند و بعد با استفاده از غلتک های نورد، علمیات نورد گرم را پیاده سازی می کنند.

که بعد از اینکه این مرحله را پشت سر گذاشتند با استفاده از عملیات خنک کاری محصول را خنک می کنند که ورق های تولیدی مونتاژ به واحد جوشکاری و مونتاژ برده می شود و بعاد از جوشکاری ومونتاژ و…

و در اخر به این نتیجه رسیدید که کارخانه ای که بتواند تمامی انواع تیراهن و محصولات ان را تامین کند از صلاحیت بالایی برخوردار است . این کارخانه با سفارش گیری و تامین قطعات شما و ارسال به هر نقطه نیاز شما را تامین می کند .

فهرست