کاهش قیمت های صادراتی ایران

کاهش قیمت های صادراتی ایران

جدیدترین گزارش متال اکسپرت ( رسیده از پترومتالز ) از بازار فولاد ایران :

قیمت صادرات میلگرد شاخه و میلگرد کلاف ایران علیرغم افزایش شدید قیمت های داخلی، کاهش یافت. تقاضای ضعیف ​​در خارج از کشور همچنان اجازه نمی دهد تولیدکنندگان به سطوح بالاتری از قیمتها در بازارهای برون مرزی برسند.
میلگرد چند کارخانه ایرانی با قیمت ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار در تن، درب کارخانه ( EXW ) در مقابل ۴۵۰ تا ۴۷۰ دلار در تن EXW در هفته گذشته در دسترس مشتریان خارجی قرار دارد. با وجود نوسانات شدید ارز، تامین کنندگان مجبور شدند با توجه به تقاضای بسیار کم، به سطوح قبلی قیمتهای پیشنهادی خود بازگردند و تخفیف دهند. در همین حال، رقابت در سمت عرضه همچنان بالا باقی مانده، چراکه فروشندگان حتی برای تناژهای پایین هم اگر علاقه‌ای در بین خریداران ظاهر شود، با یکدیگر رقایت نموده و دست و پنجه نرم می‌کنند.

در همین حال، قیمت میلگرد داخلی به دلیل عرضه محدود بیلت و کاهش ارزش پول ملی، ۲۰ دلار در هر تن در هفته افزایش یافت. یک منبع به متال اکسپرت گفت: «نوسانات ارز در قیمت‌های داخلی بیشتر از قیمت‌های صادراتی منعکس شد، جایی که مشتریان تلاش‌ها برای افزایش سطوح قیمتی را نپذیرفتند». نرخ ارز در بازار در این هفته ۱ دلار = ۵۸۸۰۰ تومان در مقایسه با هفته قبل ۱ دلار = ۵۵۲۰۰ تومان است.
در بخش میلگرد کلاف، قیمت های پیشنهادی چندین تولید کننده برای گرید ۳sp بین ۴۷۵-۴۹۰ دلار در تن EXW بود. تولیدکننده واقع در استان یزد SAE1008 را با قیمتی در حدود ۵۰۵-۵۱۰ دلار در هر تن EXW عرضه می کند که در طول هفته ۱۰-۱۵ دلار در هر تن کاهش یافته است. یک منبع تایید کرد: «سطح هفته گذشته اسمی بود.

امتیاز محتوا post
پیشرفت های جدید در تولید فولاد و تأثیر آنها بر شرکت فولاد
ادامه مطلب
نوشتهٔ پیشین
طی یک ماه گذشته دلار ۱۶ درصد جهید؛ فولاد نیز پا به پای دلار ِآمد …
نوشتهٔ بعدی
فولاد چیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست