آهن آلات نیاز همه ساختمان سازان

تیرآهن را می توان یکی از پرکاربرد ترین ابزارآلات ساختمانی معرفی کرد. این محصول، نوعی پروفیل آهنی است که دو سطح مقطع به شکل های I و H دارد. این محصول به قدری اهمیت دارد که اگر حضور آن نباشد، عملا پروسه ساخت و ساز با اختلال و مشکل جدی مواجه خواهد شد. چرا که ساختمان، بدون وجود این محصول، هیچ استحکامی نداشته و هر آن ممکن است فرو بریزد. ولی با وجود این ابزار فلزی، استحکام ساختمان افزایش یافته و ایمنی آن نیز حفظ می گردد. البته آن را نوع دیگری هم می توان تعریف کرد. تیرآهن، مقطعی سخت با ارتفاع زیاد است که قابلیت تحمل بار های زیاد را دارد. بار از طریق آن به ستون منتقل گشته و در نتیجه تعادل ساختمان حفظ می گردد.

انواع تیرآهن در ساختمان

تیرآهن از تنوع بالایی برخوردار می باشد. این تنوع به ساختمان سازان کمک می کند تا گزینه متناسب با نیاز خود را انتخاب کنند. در اینجا می خواهیم تا به بررسی انواع این محصول پرداخته و آنها را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید:

  1. مدل نیم پهن

این مدل را با علامت اختصاری خاصی نشان می دهند؛ علامت مختص به آن، IPE می باشد. اگر به ظاهر این محصول بنگرید، متوجه شباهت زیاد آن به حرف I خواهید شد. در خصوص طول و ارتفاع آن هم باید بگوییم که تیرآهن نیم پهن، طولی به اندازه ۸ الی ۱۶ سانت داشته و عرض آن هم ۴۶ الی ۲۲۰ میلیمتر است. ارتفاع آن را هم می توان ۸۰ الی ۶۰۰ میلیمتر در نظر گرفت.

  1. مدل بال پهن

این مدل، خود به دو نوع مجزا تقسیم می گردد. یکی از آنها سبک و دیگری سنگین است. از ویژگی های بارز این تیرآهن این است که دارای ارتفاع و بال هم اندازه می باشد. این محصول را به منظور استفاده در ساخت خرپا و ستون به کار می برند. با نگاهی به این محصول، متوجه شباهت آن به حرف H خواهید شد.

  1. مدل لانه زنبوری

تیرآهن فوق با علامت اختصاری CNP شناخته می شود. در ضمن اگر به آن نگاه کنید، می بینید که تفاوت ظاهری با سایر تیرآهن های موجود دارد. در حقیقت این محصول حاوی سوراخ هایی در قسمت جان می باشد که این سوراخ ها منجر به تمایز آن شده اند. مراقب باشید فشارهای جانبی سنگینی به این محصول وارد نکنید، چون تحمل این فشارها را ندارد. بپردازیم به طول و ارتفاع این محصول که به ترتیب، ۱۲ الی ۱۸ متر و ۸۰ الی ۳۰۰ میلیمتر می باشند.

  1. مدل اروپایی
راهنمای خرید ورق سیاه
ادامه مطلب

علامت اختصاری آن، INP است. معمولا این محصول را به عنوان تیرآهن معمولی شناخته و طول، عرض و ارتفاع آن هم بدین شرح می باشند: طول ۸ الی ۱۶ متر، عرض ۴۲، ۵۰، ۵۸ و ۲۱۵ میلیمتر و ارتفاع ۸۰ الی ۶۰۰ میلیمتر.

انواع تیرآهن در ساختمان سازی

تیرآهن که پایه و اساس ساختمان است و در حوزه ساختمان سازی، کاربرد گسترده ای یافته؛ تقسیم بندی های متعددی را شامل می گردد. در اینجا می خواهیم تا انواع تیرآهن در ساختمان سازی را مورد بررسی قرار دهیم:

شاه تیر

شاه تیر یا همان تیر اصلی یکی از تیرآهن های بکار رفته در ساختمان است که به ستون اتصال پیدا کرده و منجر به نگه داشتن تیرک میانی خواهد شد.

تیرک میانی

فرق این محصول با شاه تیر این است که سایز و ابعاد کوچکتری داشته و در قسمت های بالایی و پایینی، این تیرک را خواهید دید. تیرک های میانی قادر به تحمل فشار زیاد بوده و در انتقال فشار به ستون و شاه تیر، نقش دارد.

خرپا

این تیرها به صورت خرپا در کنار هم قرار گرفته و در نهایت منجر به ساخت انواع سقف خواهند شد.

تیر باریک کرومیت

این نوع محصول شاید به ظاهر باریک به نظر برسد؛ اما دارای طول زیادی بوده و بر روی تیر اصلی قرار می گیرد.

کفی ستون

این محصول، قابلیت های خوبی را در خود جای داده است. برای مثال می توان روی آن انواع سوراخ و برش را ایجاد کرد و یا عملیات مشعل کاری را روی این کفی انجام داد. هدف از استفاده آن، وصل نمودن نبشی به ستون بوده و قابل پیچکاری نیز است.

معرفی روش‌ های شکل‌ دهی به فولاد
ادامه مطلب

کاربردهای این محصول

از اهمیت تیرآهن در ساختمان سازی نمی توان چشم پوشید. این ابزار آهنی دارای نقش بسیار مهمی بوده و پروژه ساختمان سازی را به انتها خواهد رساند. اما بدون حضور آن، هیچ کاری از پیش نخواهد رفت. حالا می خواهیم تا کاربرد تیرآهن در ساختمان را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. در این خصوص باید گفت این محصول آهنی دارای سایزهای مختلفی بوده و هر یک از سایزهای آن، کارکرد مختص به خود را دارند.

برای مثال تیرآهن سایز ۱۲ یکی از انواع این محصول بوده که به منظور پوشش تیر و سقف از آن بهره می برند. نوع دیگر این محصول که دارای سایز ۱۴ مس باشد؛ در پوشش سقف کاربرد دارد. تیرآهن سایز ۱۶ منجر به تولید خرپا، تیر و نعل شده و در نهایت پوشش های سقفی را شکل خواهد داد. البته پل های لانه زنبوری را هم با آن می سازند. محصول دیگر، دارای سایز ۱۸ بوده و برای ساخت سازه های عظیم و وزن بالا کاربرد دارد. تیرآهن سایز ۲۰ هم نمونه آخر است که وزن زیادی داشته و طبقات زیرین سازه را شکل خواهد داد.

برترین شرکت های تولید کننده تیرآهن

تیرآهن که مصرف چشمگیری در حوزه ساختمان سازی پیدا کرده و ضرورت غیر قابل انکاری نیز دارد؛ توسط شرکت های متعددی تولید می شود. هدف از تولید این محصول، تامین بهینه نیازهاست. حال اگر خواستار آشنایی با شرکت های تولید کننده این محصول هستید، با مراجعه به سایت آهن بانک، نام این شرکت ها را خواهید دید. ضمنا آهن بانک، انواع تیرآهن که توسط شرکت های بنام (مشهور) تولید شده اند را هم عرضه می کند. بنابراین می توانید از طریق آن محصولات مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت تهیه نمایید.

فروش تیرآهن با شرایط ویژه

افزایش روز افزون تقاضا در رابطه با این محصول منجر به افزایش فروش این محصول شده است. حالا مجموعه ما با پی بردن به نیاز مشتریان عزیز سعی در تامین و فروش تیرآهن ساختمانی نموده و از این طریق، پاسخ مناسبی به درخواست های موجود داده است. شما می توانید با ورود به مجموعه، اقدام به تهیه این محصول با شرایط ویژه نمایید. محدودیت های زمانی و مکانی در اینجا بی معناست! برای آشنایی با قیمت تیرآهن و قیمت ورق سیاه اینجا کلیک کنید.

همه چیز درباره ورق لاتون
ادامه مطلب

نکاتی مهم برای خرید این محصول

خرید تیرآهن از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باید نکاتی را برای خرید این محصول، مد نظر قرار دهید. برای مثال باید ابتدا سایزهای آن را بررسی کرده و سپس هر کدام از آنها را متناسب با نیاز انتخاب کنید. در ضمن این محصول، انواع متفاوتی داشته و باید آنها را پس از بررسی کامل خریداری نمایید. در آخر اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی پیش از خرید دارید، ما این کار را برایتان انجام خواهیم داد.

آهن بانک عرضه کننده قیمت روز آهن آلات

آهن بانک به‌ عنوان بزرگ‌ ترین عرضه‌ کننده‌گان ورق سیاه، تیر آهن و… با قیمت روز در نظر دارد که کلیه محصولات را در فروشگاه اینترنتی خود به نمایش گذاشته و قیمت آن را به‌ صورت به‌ روز رسانی شده به کلیه کاربران ارائه کند. این مجموعه با داشتن سابقه‌ ای بسیار طولانی و درخشان در زمینه فروش انواع ورق سیاه، در نظر دارد این محصول پر کاربرد را با ضخامت‌ و اندازه‌ های متنوع در اختیار خریداران قرار خواهد داد. در کنار آهن بانک تجربه خریدی لذت‌ بخش، به‌صرفه و با کیفیت را خواهید داشت. پس با ما همراه باشید.


لوگو آهن بانک* *    آهن بانک    * *

امتیاز محتوا post
نوشتهٔ پیشین
سر ورق و کناره ورق سیاه چیست؟
نوشتهٔ بعدی
تیرآهن لانه زنبوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست