بازار آهن در هفته اول دی

بازار آهن در هفته اول دی

هفته اول دی ماه نیز در حوزه بازار آهن با ثبات و کاهش جزئی سپری شد و فقط در حوزه های تیرآهن و ورق گرم افزایش های غیر منطقی بدلیل عدم عرضه کافی توسط کارخانجات ذوب آهن اصفهان و فولاد مبارکه به چشم میخورد که باید دید این سیاست تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود.

  1. قیمت تیرآهن های سنگین ذوب آهن اصفهان به کیلویی حدود ۳۱۰۰۰ تومان با احتساب ارزش افزوده در اصفهان رسیده است. این اختلاف قیمت حدود ۳۵ درصدی با قیمت میلگردی به عنوان مثال میلگرد کارخانه خراسان ( قیمت بازار میلگرد خراسان حدود ۲۳۰۰۰ تومان با ارزش افزوده) کاملا دور از منطق می باشد.
    براساس دستور العمل بورس کالا اختلاف پایه تیرآهن و میلگرد برحسب شمش تنها ۳ درصد می باشد که متاسفانه در بازار این اختلاف به بیش از ۱۰ برابر رسیده است. از این حیث قیمت بازار تیرآهن براساس عرضه های پیش رو یا باید کاهش پیدا کند یا قیمت میلگرد با این رکود شدید افزایش پیدا کند که سناریو اول بسیار محتمل تر به نظر می رسد.
  2. به گزارش پترومتالز، قیمت ورق گرم در بازار ایران تا کیلویی ۴۲۰۰۰ تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بالا رفته است. این بدان معناست که حتی با نرخ دلار تلگرامی ۵۰ هزار تومانی، مصرف‌کننده باید ورق گرم را ۸۴۰ دلار به ازای هر تن خریداری کند و این گران‌ترین نرخ ورق گرم در دنیا است.
امتیاز محتوا post
چشم‌انداز بازار فولاد چین
ادامه مطلب
نوشتهٔ پیشین
انواع نبشی و کاربرد آن
نوشتهٔ بعدی
مقاومت در برابر آتش! تمام چیزهایی که باید درباره پوشش ضد حریق بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

آخرین مقالات

آخرین اخبار

فهرست